تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

همه اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان؛ از شایعه تا واقعیت +جدول

جمعی از اصلاح‌طلبان به تعداد بالای یاران عارف در شورای عالی سیاستگذاری انتقاد می‌کردند. در پی این اختلافات، خاتمی به سراغ محسن میردامادی، محسن صفایی فراهانی، محسن امین زاده و محسن آرمین رفت. هر چهار نفر بعد از انتخابات مدتی در زندان بودند و از اصلاح طلبان خوشفکر محسوب می‌شوند.
همه اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان؛ از شایعه تا واقعیت +جدول
رویداد۲۴ پیش از این گزارشی از اعضای جدید شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در رویداد۲۴ منتشر شده بود. با این حال در روز‌های گذشته اخبار جدیدی از ترکیب این شورا منتشر شد. بر این اساس در جدول زیر آخرین تغییرات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را مرور می‌کنیم:

از سی نامی که در ادامه آمده ۱۵ نفر اول در دوره قبل عضو شورای عالی سیاستگذاری بودند و ۱۵ نفر بعدی این دوره شایعاتی منتشر شده که به عضویت شورا در آمدند. گرچه بسیاری از این افراد به شدت عضویت خود را در این شورا تکذیب می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد ریشه اختلافات را بین محسن‌ها پیدا کرد!

گفته می‌شد جمعی از اصلاح‌طلبان به وزن بالای یاران عارف در شورای عالی سیاستگذاری انتقاد می‌کردند. در پی این اختلافات، خاتمی به سراغ محسن میردامادی، محسن صفایی فراهانی، محسن امین زاده و محسن آرمین رفت. هر چهار نفر بعد از انتخابات مدتی در زندان بودند و از اصلاح طلبان خوشفکر محسوب می‌شوند. معرفی این‌ها با انتقاد عارف مواجه شد که تمایلی نداشت با مطرح شدن مطالبات تند، ریاست او بر شورای عالی به خطر بیفتند. خبر‌های موثق حاکی از آن است که از جمع این چهار محسن، امین زاده حاضر شده در شورای عالی قرار بگیرد. اما کارگزاران سازندگی هم از خاتمی خواسته اند تا محسن کارگزاران هم در شورای عالی باشد.
 
هنوز ترکیب نهایی شورای عالی اعلام نشده، اما جدول زیر همه اسم‌هایی است که برای عضویت در شعسا معرفی شده‌اند.

همه اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان: از شایعه تا واقعیت....

از طرف دیگر، احزاب عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مشخص نیستند. در دوره قبلی همه اعضای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب عضو این شورا بودند و با دستور خاتمی، چهار حزب اصلاح طلب هم به عضویت این شورا در آمدند.

در این دوره هشت حزب به شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب اضافه شدند که از جمع آن‌ها سه حزب قبلا با دستور خاتمی در شورای عالی حضور داشتند. (ندای ایرانیان، اتحاد ملت و مجمع زنان اصلاح طلب) از طرفی چند حزب جدید اصلاح‌طلب هم مجوز فعالیت دریافت کردند و از سویی دیگر بعضی احزاب اصلاح‌طلب تمایلی به تداوم فعالیت در شورای عالی را ندارند.
 
وضعیت مهمترین احزاب اصلاح طلب را مشاهده می‌کنید:
 
همه اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان: از شایعه تا واقعیت....
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
سلام
دليل اينكه اسمي از مهندس علي محمدغريباني در ليست نيست چيست؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان