تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
دوازدهم شهریورماه ثبت شد؛

تداوم روند افزایشی نرخ انواع سکه در بازار آزاد

انواع مسکوکات طلا امروز (دوشنبه) روند افزایشی بهای خود را در بازار آزاد ادامه داد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 45 هزار تومان رشد، به چهار میلیون و 459 هزار تومان رسید.
تداوم روند افزایشی نرخ انواع سکه در بازار آزاد
رویداد۲۴ معامله گران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را با ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به پایان معاملات دیروز، چهار میلیون و ۵۶ هزار تومان عرضه کردند.

هر قطعه نیم سکه نیز با ۸۰ هزار تومان افزایش بها، ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان فروخته شد.

امروز هر ربع سکه با ۳۰ هزار تومان رشد قیمت، یک میلیون و ۹۳ هزار تومان و هر سکه گرمی با ۲۰ هزار تومان افزایش بها، ۵۷۲ هزار تومان به فروش رفت.

در بازار‌های جهانی بهای هر اونس طلا با افزایش ناچیز ۲۷ سنتی یک هزار و ۲۰۱ دلار و ۳۷ سنت عرضه می‌شود، اما در بازار ایران بهای هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با ۱۳ هزار و ۳۹۰ تومان رشد به ۳۴۴ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده است.

با این اوصاف هر قطعه سکه تمام بهار آزادی بیش از یک میلیون تومان حباب دارد و بالاتر از بهای واقعی آن فروخته می‌شود.

بخشی از افزایش حبابی قیمت سکه به تغییر نرخ اسکناس ارز‌های عمده در بازار نقد و صرافی‌ها باز می‌گردد که هرچند به گفته رییس کل بانک مرکزی، فقط سه درصد از کل بازار ارز را تشکیل می‌دهد، اما بر بازار طلا اثر می‌گذارد.

تا ساعت ۱۴ امروز میانگین نرخ فروش هر یورو در سامانه نظارت ارز (سنا) ۹۳ هزار و ۲۹۰ ریال ثبت شده که بیانگر میانگین نرخ فروش آن در صرافی‌های مجاز سراسر کشور و معامله‌های انجام شده در بازار ثانویه (نیما) است.

در این سامانه بهای هر دلار ۹۸ هزار و ۲۹۲ ریال، هر یوآن چین ۱۱ هزار و ۶۰۷ ریال و هر درهم امارات ۲۱ هزار و ۷۸۳ ریال ثبت شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: بازار ارز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان