تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

دومین استان پرآب کشور در معرض خشکسالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با وجود بارش های قابل توجه سال گذشته با کاهش سطح منابع آب زیر زمینی از دومین استان پر آب کشور به استانی در خطر خشکسالی تبدیل شده است.
دومین استان پرآب کشور در معرض خشکسالی
رویداد۲۴ کیومرث دانشجو در آیین معارفه مدیر جدید امور آب سلماس که در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، گفت: در حال حاضر یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های ۱۳ گانه استان وجود دارد که بیشترین میزان آن در سد بوکان ذخیره سازی شده است.

دانشجو افزود: مهمترین مشکل ذخیره آب پشت سد‌های آذربایجان غربی، نبود ذخیره برفی مناسب در کوههاست که تداوم ذخیره سازی آب در سد‌های استان را متوقف می‌کند.

وی گفت:حمایت از کشاورزان یکی از برنامه‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای استان است و در همین راستا نظارت بر توسعه اصولی طرح‌های آبخیزداری و نیز تصحیح روش‌های استفاده از آب در بخش کشاورزی باید بیشتر از گذشته در سطح شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دانشجو بیان کرد: حفاظت از منابع آب یک وظیفه همگانی است و استفاده از نظرات نخبگان، کارشناسان و دلسوزان امر در زمینه مدیریت درست منابع آبی استان از جمله مهمترین راهکار‌ها برای جلوگیری از بروز بحران آب در استان است.

در این آیین با تقدیر از حسن سیدی، مدیر اسبق امور آب سلماس، کیومرث جهانگرد بعنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان