تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
دیپلمات‌های ایرانی سالم هستند؛

ساختمان کنسولگری در بصره کاملا سوخت/ معترضان ایران را مسئول وضع عراق می‌دانند!

شبکه سومریه عراق گزارش داد که کنسولگری ایران در شهر بصره عراق، تعرض به ساختمان و آتش زدن آن را وحشیانه خواند.

رویداد۲۴ کنسولگری ایران در شهر بصره به حمله معترضان عراقی به ساختمان کنسولگری در این شهر واکنش نشان داد و اعلام کرد که کنسولگری ایران این حادثه را «وحشیانه» و «غیر اخلاقی» خوانده است.

مسئول اطلاع‌رسانی کنسولگری ایران در گفت‌وگو با این شبکه، با بیان این که «کنسولگری ایران در بصره کاملا سوخته»، پرسید: «حوادث عراق چه ربطی به کنسولگری دارد؟»

او ادامه داد: «ما گروه مشخصی را متهم به آتش زدن مقر خود در بصره متهم نمی‌کنیم؛ کار ما اعطای ویزا و خدمات برای شهروندان بود و آنچه رخ داد وحشیانه و به دور از اخلاق بود».

عصر جمعه معترضان عراقی که از چند روز پیش به خدمات‌رسانی ضعیف و ناکارآمد اعتراض داشتند، به ساختمان کنسولگری ایران در شهر بصره حمله کردند و آن را آتش زدند.
 
یک منبع مطلع به ایسنا گفته است: پیش از چنین حمله‌ای کارکنان کنسولگری ایران این مکان را ترک کرده بودند و تا آنجا که اطلاع‌ داریم، مشکلی برای دیپلمات‌های ایرانی به وجود نیامده است.
 
بر اساس این گزارش، در چند شب گذشته معترضان به وضعیت معیشتی در بصره به برخی از دفاتر احزاب مختلف و سازمان‌های دولتی و همچنین گروه‌هایی مانند حشدالشعبی، سازمان بدر و غیره حمله کرده و ساختمان‌های مربوطه را بعضا به آتش کشیده‌اند.

بر اساس این گزارش، امروز ظهر مرجعیت نجف اشرف در خطبه نماز جمعه خود با اشاره به اعتراضات مردم بصره از مردم معترض خواسته بود که دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی نزنند، علیه نیروهای نظامی خشونت به خرج ندهند و متقابلا این نیروها نیز چنین رفتاری با مردم نکنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان