تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

دلار 900 تومان ارزان شد

روند نزولی کاهش قیمت دلار در امروز هم ادامه یافت. امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه قیمت دلار با 900 تومان (6.43 درصد) کاهش به عدد 13100 رسید.
رویداد۲۴ ریزش قیمت‌ها در بازار‌های ارز و طلا جدی‌تر شده است. روند نزولی کاهش قیمت دلار در امروز هم ادامه یافت. امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه قیمت دلار با ۹۰۰ تومان (۶٫۴۳ درصد) کاهش به عدد ۱۳۱۰۰ تومان رسید.

سکه امامی نیز در اولین معامله امروز (ساعت ۱۱ و ۳۲ دقیقه، هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۹۷) با کاهش ۴۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت چهار میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید.

این درحالیست که تا قبل از شروع هفته جاری، طبق بررسی‌های صورت گرفته قیمت سکه امامی در مدت ۱۵ روز اخیر با ۵۵۰ هزار تومان رشد به ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسیده بود. گرانی سکه در حالی بود که با شروع هفته جاری برخی پیش‌بینی می‌کردند قیمت‌ها در این بازار نیز شکسته شود.

همزمان با آغاز کاهشی شدن روند قیمت‌ها در بازار ارز و طلا، امروز بانک مرکزی نرخ تمامی ارز‌ها را بدون تغییر نسبت به روز گذشته اعلام کرد. ثابت ماندن نرخ ارز‌ها در لیست ارز‌های اعلامی بانک مرکزی در حالیست که در سامانه نیما ارز‌ها روند متغیری دارند و معاملات در آنجا در حال انجام است. میزان فروش ارز صادراتی در سامانه نیما در روز گذشته به یک میلیارد و ۱۲۴ میلیون یورو رسید.

در همین حال عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به وزیر کشور بر تسهیل ورود ارز و طلا به کشور تاکید کرد و علاوه بر این، در جلسه‌ای سه ساعته با کارشناسان درباره مباحث ارزی به مشورت با آن‌ها پرداخت.

درخواست خرید خارجی برای بیمه‌های ایرانی
رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به وزیر کشور بر تسهیل ورود ارز و طلا به کشور تاکید کرد.
آینده قیمت دلار
ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا پیش از شروع هفته پیش‌بینی می‌شد. همزمان با برگزاری نشست مشترک روسای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه و انتشار برخی اخبار دیگر عده‌ای در فضای مجازی از ریزش قیمت دلار سخن می‌گفتند.

در ساعات آغازین شنبه هفته جاری رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت که حضور مقامات ارشد دو کشور روسیه و ترکیه به ایران کاهش ۱۵ درصدی قیمت طلا در بازار ایران را به همراه داشته است. ارزان‌تر شدن طلا سخن قابل توجه وی بود.

آیت محمدولی درباره چشم‌انداز قیمت طلا در روز‌های آتی اظهار کرد: امیدواریم سیاست‌های منسجمی در حوزه داخلی و خارجی اتخاذ شود که در بازار طلا ثبات قیمت‌ها را شاهد باشیم. انتظار می‌رود طی روز‌های آتی با کاهش قیمت انس طلای جهانی شاهد افت قیمت طلا در بازار داخل باشیم.

در همین حال شاهین چراغی، کارشناس بازار‌های مالی عنوان کرده که قیمت دلار با مذاکرات سیاسی ارزان نمی‌شود.

وی گفته است: هرگونه مذاکراتی در خصوص برجام صرفا بخشی از افزایش قیمت هیحانی دلار را ابتدا تخلیه و میزان نوسان قیمت آن را برای چند ماه می‌تواند کند و آرام نماید، اما چنانچه موتور مولد نقدینگی خاموش نشود، مذاکرات با آمریکا و… نیز نمی‌تواند جلو افزایش قیمت ارز را بگیرد.

در همین حال پویا ناظران، اقتصاددان نیز درباره پیش‌بینی قیمت دلار به تجارت‌نیوز می‌گوید: در صورتی که اعتماد بین مردم و حاکمیت برقرار شود، اعتماد به ریال بر می‌گردد و فاصله بین نیما و بازار آزاد بسته می‌شود. اینکه این فاصله در کجا بسته شود قابل پیش‌بینی نیست و احتمالا محلی بین نرخ امروز نیما و نرخ امروز بازار آزاد (۱۳۱۰۰ تومان) باشد.
 
منبع: تجارت نیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان