تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور:

توزیع بنزین سوپر از مهرماه آغاز می‌شود/ با اضافه شدن ستاره خلیج فارس به خودکفایی در تولید بنزین رسیدیم

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: از 2 ماه پیش بنزین سوپر در هیچ یک از جایگاه های کشور موجود نبود ولی از مهر ماه مشکل حل شده و مجددا بنزین سوپر توزیع می شود.
توزیع بنزین سوپر از مهرماه آغاز می‌شود/ با اضافه شدن ستاره خلیج فارس به خودکفایی در تولید بنزین رسیدیم
رویداد۲۴ «محمدرضا رئیسی فر»، رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور، در خصوص وضعیت توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها با بیان اینکه بنزین سوپر فقط در پالایشگاه اراک تولید می‌شد، گفت: به دلیل تحمیل مصرف داخلی بنزین در مواجهه با تحریم ها، خطوط تولید بنزین سوپر به بنزین تبدیل شده و تولید و واردات بنزین سوپر با مشکل مواجه شده است.

او با اشاره به اینکه از ۲ ماه پیش بنزین سوپر در هیچ یک از جایگاه‌های کشور موجود نبود، عنوان کرد: مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده اند که از مهر ماه مشکل حل شده و مجددا بنزین سوپر توزیع می‌شود.

او عنوان کرد: عدم توزیع بنزین سوپر مردم را به ویژه کسانی که استاندارد خودروشان به نحوی است که باید از بنزین سوپر استفاده کنند، با مشکل مواجه کرده است.

رییسی فر تشریح کرد: در خصوص عدم توزیع بنزین سوپر، جایگاه داران مقصر نیستند، زیرا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی باید فرآورده‌ها را توزیع کند.

او ادامه داد: جایگاه‌های سوخت در قبال فروش خود کارمزد دریافت می‌کنند که در این زمینه متضرر شده اند. مخزن‌ها و تلمبه‌های خریداری شده هم در شرایط فعلی بلا استفاده مانده است.

رییس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه کمبود بنزین معمولی و سوپر را از خارج تامین می‌کردیم و روزی حدود ۱۵ میلیون لیتر در کشور به واردات نیاز داشتیم، افزود: قبل از اینکه ستاره خلیج فارس در مدار تولید قرار بگیرد نیاز به واردات داشتیم، اما با اضافه شدن این مدار به خودکفایی رسیدیم و نیازی به واردات نداریم.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بنزین ، بنزین سوپر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان