تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
تحت نظارت سازمان سنجش؛

آزمون زبان تِلک در ایران برگزار می شود

براساس توافق صورت گرفته میان سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز تِلک (TELC)، قرار است این آزمون در ایران برگزار شود. آزمون زبان تِلک در ایران برگزار می شود
آزمون زبان تِلک در ایران برگزار می شود
رویداد۲۴ مدرک آزمون تِلک (TELC) معادل مدرک آزمون گوته و مورد تایید سفارت آلمان در تهران (ویزا) به منظور پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی زبان سراسر اروپا ضروری است. همچنین، این مدرک مورد قبول همه شرکت‌ها و مراکز دولتی جهت پذیرش کار و مهاجرت است.
 
دوره PSP یک دوره پیش آمادگی شامل ٦٥ درصد زبان آلمانی تخصصی و ٣٥ درصد موضوعات فرهنگی و تخصصی ادغام شده در محیط کاری و فرهنگی آلمان، برای پنج گروه هدف است.
 
مدرک تِلک در کشور آلمان و تحت نظارت سفارت این کشور در تهران برای شرکت کنندگان در آزمون صادر می‌شود.
 
مدرک و گواهی حاوی نتیجه آزمون، توسط موسسه تِلک صادر خواهد شد. این گواهی به عنوان دانش پایه برای اخذ پذیرش و ادامه
تحصیل و کار در دانشگاه‌های آلمانی زبان اروپا به ویژه در دوره‌های پیش آمادگی PSP برای پنج گروه هدف، کاربرد دارد.
 
پنج گروه هدف آزمون تِلک (TELC) از این قرار است:
 
۱- دیپلمه‌هایی که قصد معادل سازی مدرک دیپلم ایرانی خود به دیپلم آلمانی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در همه دانشگاه‌های آلمانی را دارند. این دیپلمه‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند: دیپلمه‌هایی که می‌خواهند در رشته‌های مهندسی ادامه تحصیل دهند، (PSP technic). دیپلمه‌هایی که می‌خواهند رشته‌های علوم انسانی بخوانند، (PSP business). دیپلمه‌هایی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، (PSP medicine).
 
۲- افرادی که با مدرک کارشناسی می‌خواهند وارد کارشناسی ارشد شوند، (در رشته دلخواه).
 
٣- افرادی که با مدرک کارشناسی ارشد می‌خواهند وارد دوره دکتری به زبان آلمانی شوند.
 
٤- پزشکان یا افرادی که با مدرک دکتری قصد ادامه تحصیل و اخذ تخصص دارند یا درصدد یافتن کار در بیمارستان و ... هستند. علاوه بر دوره PSP تأیید دانش علوم پزشکی این گروه نیز انجام خواهد شد.
 
٥- تمامی صاحبان مشاغل و افراد دارای مهارت، فارغ از اینکه چه رشته‌ای تحصیل کرده اند، که علاوه بر آموزش زبان و فرهنگ آلمانی می‌توانند نحوه تهیه رزومه و مصاحبه و یافتن شغل در بازار آلمان را آموزش ببینند، (PSP Professional).
 
همه این گروه‌ها برای اخذ ویزا و ورود به دوره‌های PSP در دانشگاه نیاز به مدرک تِلک دارند.
 
سازمان سنجش آموزش کشور، موسسه فرهنگی ایرسافام (نماینده رسمی موسسه کارل دویسبرگ آلمان در ایران) را مسئول برگزاری آزمون‌های TELC در ایران تعیین کرد. علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت CDC.irsafam.com مراجعه کنند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان