تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷

خبرهایی از سینما و تئاتر

نمایش مستند «لحظه‌های دلتنگی»، پایان اجرای «شازده کوچولو»، برگزاری سومین نشست جایزه پژوهش سال و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
خبرهایی از سینما و تئاتر
رویداد۲۴ مستند «لحظه های دلتنگی» به کارگردانی و تهیه کنندگی مونا زندی حقیقی با حضور این کارگردان و علیرضاشجاع نوری بازیگر «روز واقعه» دوشنبه 26 شهریور ماه ساعت 19 به نمایش در می‌آید.
این فیلم‌ از مجموعه «مستند آیین‌های عاشورایی» به مداحی قدیمی و از یاد رفته در شهر های خرم آباد و بروجرد و پیوند مردم با آیین بومی و قدیمی گِل مالی ‌در این استان و همچنین به آواهای لری که به تدریج با آمدن مداحی های مدرن در حال منسوخ شدن است ،پرداخته است.
پس از نمایش این فیلم با حضور زندی ،شجاع نوری،مازیار فکری ارشاد منتقد سینما،جلسه تحلیل و پرسش و پاسخ در «کافه رزوود» برگزار می‌شود.
«شازده کوچولو» به اجراهای خود پایان می‌دهند
نمایش‌های «او» به کارگردانی آرش دادگر و «شازده کوچولو» به کارگردانی مصطفی قربان پور شامگاه یکشنبه ۲۵ شهریورماه همزمان با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به اجراهای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان می‌دهند.
شامگاه یکشنبه ۲۵ شهریورماه و در آستانه فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نمایش‌های «او» به کارگردانی آرش دادگر در سالن استاد سمندریان و «شازده کوچولو» به کارگردانی مصطفی قربان پور در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به اجراهای عمومی خود پایان می‌دهند.
نمایش‌های «مُزامُزا» به کارگردانی سیروس همتی و «کمدی الهی، جلد برزخ» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به ترتیب در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ از روز یکشنبه اول مهرماه اجراهای عمومی خود را آغاز می‌کنند.
سومین نشست شورای سیاستگذاری جایزه پژوهش سال برگزار شد
دومین جلسه شورای سیاست گذاری دوره  دوم جایزه پژوهش سینمایی سال تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی جایزه پژوهش سینمایی سال، در این نشست آیین نامه و محورهای نشست تخصصی دومین دوره جایزه پژوهش سال تصویب شد.
همچنین شرایط لازم برای جذب اسپانسر مورد بررسی قرار گرفت؛ اینکه اسپانسر باید حضور موثر و عملیاتی داشته باشد.
در آیین نامه این دوره وظایف دبیر بیشتر و مقرر شد تا آیین نامه هر ساله مورد بررسی اعضای شورای سیاستگذاری قرار گیرد تا در صورت لزوم تغییراتی در آن ایجاد شود.
همچنین در آیین نامه مصوب گردید علاوه بر استادان دانشگاه  به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری دو نفر پژوهشگر صاحب نظر نیز به اعضای این شورا اضافه شود.
مهمترین اهداف این جایزه جهت دهی پژوهش‌ها و مطالعات سینمایی به منظور شناسایی موضوعات کلیدی و زیربنایی سینمای ایران و همچنین تقویت ارتباط متقابل پژوهشگران دانشگاهی و دیگر مراکز علمی-پژوهشی با دست اندرکاران سینمای ایران است.
دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال در هفته پایانی آذر ماه ۱۳۹۷ همزمان با هفته پژوهش با دبیری احمد ضابطی جهرمی برگزار خواهد شد.
آغاز ثبت‌نام اینترنتی دریافت کارت حضور در جشنواره پویانمایی تهران
ثبت‌نام اینترنتی برای دریافت کارت حضور در یازدهمین جشنواره دو سالانه بین‌المللی پویانمایی تهران از روز ۲۵ شهریور آغاز شد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دانشجویان و دانش‌آموختگان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای رشته‌های هنر و هنرهای تجسمی، هنرمندان، دست‌اندرکاران حوزه پویانمایی و... برای دیدن فیلم‌های یازدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران از روز ۲۵ شهریور تا ۱ آذر فرصت ثبت‌نام دارند.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.tehran-animafestival.ir فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند.
دبیرخانه جشنواره اعلام کرده است: پس از بررسی درخواست‌ها، بر اساس تخصص، تحصیلات مرتبط و تجربه‌های علاقه‌مندان و ظرفیت سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌ها، اقدام به اولویت‌بندی و صدور کارت برای علاقه‌مندان خواهد شد.
یازدهمین جشنواره بین‌المللی دو سالانه پویانمایی تهران در روزهای ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.
برگزاری اولین کارگاه اموزشی جشنواره فیلمهای انسان دوستانه آسا
در آستانه آغاز دومین دوره  جشنواره فیلمهای انسان دوستانه (آسا)،اولین کارگاه آموزشی این جشنواره برگزار می شود
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم آسا،اولین کارگاه آموزشی جشنواره فیلمهای انسان دوستانه (آسا) با تمرکز بر دو عنوان پژوهش و فیلمنامه برگزار می شود.
در این کارگاه اموزشی که ۴ مهرماه (۲۶ سپتامبر) به مدت یک روز برگزار می شود “اولریک شوابه” از کشور آلمان و “مجید مصاحبی” از کشور ایران در دو سر فصل  "پژوهش در آثار مرتبط با مفاهیم انساندوستانه" و "فیلمنامه و کشش های واقع گرایانه در فیلم هایی با مضامین انساندوستانه" با هنرجویان و علاقمندان صحبت می کنند .
 در این کارگاه  به مباحثی همچون "فیلمسازی مستند در مواقع بروز بلایای طبیعی و غیر طبیعی به دور از پژوهش"، "پرهیز از قهرمان پروری در فیلمنامه های داستانی"، "آسیب های ناشی از پناهندگی"  پرداخته می شود
“اولریک شوابه” به عنوان کارشناسان ارشد تبادلات فرهنگی و هنری در کشور آلمان و “مجید مصاحبی” فیلمساز و دبیر جشنواره ی جهانی فیلم های انساندوستانه است که دومین دوره ی آن در پایان ماه جاری میلادی در کشور آلمان برگزار می‌شود
دومین دوره جشنواره فیلمهای انسان دوستانه آسا به دبیری مجید مصاحبی با موضوعات دنیای بدون مرز، ریشه‌کنی فقر و گرسنگی، آسیب‌های ناشی از پناهندگی، قربانیان فراموش شده، انسان و محیط زیست، زنان در تقابل جوامع سنتی و مدرنیته، آسیب‌های ناشی از جنگ، فقر آب، کودکان و فجایع  جهانی در رشته فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند وانیمیشن به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود وچند فیلم بلند سینمایی نیز در بخش جنبی و ویژه به نمایش درخواهد آمد
دومین دوره جشنواره فیلمهای انسان دوستانه آسا از  ۲۸ سپتامبر(۶ مهر) الی ۲اکتبر (۱۰ مهر) در شهر وایمار آلمان برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، فیلم ، سینما
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان