تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
گزارش رویداد۲۴ از چهره هفته؛

بزرگترین لبخند شهریور بر لب فرشید گلزاده/ مدیر رفاه در راه هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان

در روزگاری که مردم از مشکلات سیاسی و اقتصادی نارضایتی دارند، در کمتر چهره‌ای لبخند رضایت دیده می‌شود و بزرگترین لبخند‌ها روی صورت فرشید گلزاده نقش بسته که قرار است به عنوان هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب شود؛ او حالا چهره شماره یک سیاست و اقتصاد ایران است.

گلزاده، بزرگترین لبخند شهریور تلخ

رویداد۲۴ گفته می‌شود فرشید گلزاده به عنوان مدیر جدید صندوق ذخیره فرهنگیان در روز‌های آینده معرفی می‌شود. ظاهرا حضور او در هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان قطعی شده و در یکی دو روز آینده حکم مدیرعاملی او صادر شود. این البته اولین شغل مهم فرشید گلزاده نیست.

در واقع در سال قبل وقتی محمدرضا عارف قصد داشت در انتخابات ۸۸ نامزد شود، بعد از اعلام نامزدی سیدمحمد خاتمی ناچار به انصراف شد و به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خاتمی، فعالیت خود را ادامه داد. این خبر را جوان ۳۲ ساله‌ای به رسانه‌ها داد که به مرور بدل به یکی از قدرتمندترین چهره‌های اقتصادی دفتر عارف شد: «فرشید گلزاده»

نام گلزاده البته در میان نامه‌ها و بیانیه‌های پرشمار اصلاح طلبان از ۸۸ تا ۹۲ دیده نمی‌شود، گویا تمایل نداشته زمانی که اصلاح‌طلبی هزینه‌زا  بوده، دامن خود را به سیاست آلوده کند. اما سال ۹۲ بار دیگر در صفحه یک سیاست قرار می‌گیرد و به عنوان مدیر فروشگاه رفاه، فعالیت در یکی از بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی کشور را شروع می‌کند. مسئولیتی که تا ۹ تیر امسال ادامه داشت و از آن زمان، گلزاده برای نشستن بر صندلی بالاتر، از شغل قبلی کنار رفت. البته او مثل سایر ثروتمندان ایرانی و شاهزاده‌های عرب که در مدت کوتاهی به ثروت دست پیدا می‌کنند، به ورزش علاقه داشت و به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس منصوب شد.

البته زمان حضور گلزاده در رفاه بی حاشیه نبوده است. یک رسانه اصولگرا نوشته بود دستمزد او دو سال پیش حدود ۲۴ میلیون تومان بوده است و با وجود اینکه حقوق او از سایر متهمان پرونده حقوق‌های نجومی بیشتر بود، اما در مسئولیت خود باقی ماند و در نهایت به تصمیم خود از شغل قبلی بیرون آمد.

درباره میزان موفقیت گلزاده اختلاف نظر وجود دارد. خبرگزاری دانشجو (اصولگرا) در گزارشی اعلام کرده «فروشگاهی که در سال ۹۲ (پیش از ریاست گلزاده) و با بیش از سی و هفت میلیارد تومان سود به عنوان یکی از پول‌سازترین کمپانی‌های کشور شناخته می‌شد، امروز به روغن‌سوزی افتاده و برای ادامه حیات ناگزیر از تعدیل نیرو است. آمار و ارقام منتشر شده از کاهش بیش از ۵۰ درصدی سود این شرکت خبر می‌دهد. گزارش مربوط به حسابرسی مستقل صورت‌های مالی ۱۲ ماهه‌  منتهی به آبان ۹۴، به روشنی از حال و روز نابه‌سامان این فروشگاه سابقاً پولساز حکایت دارد. بر اساس این گزارش امروز ۶۸ شعبه از این فروشگاه‌ها در سراسر کشور به زیان‌دهی افتادند و ۵۱ شعبه‌ی دیگر نیز اگرچه توانسته اند به سوددهی برسند، اما بازدهی فروش آن‌ها تنها چیزی در حدود ۵ درصد بوده است. این یعنی بیش از نیمی از فروشگاه‌های رفاه در دوران گلزاده یا کلاً به ضرر افتادند، یا به زودی خواهند افتاد. نصف رفاه عملاً نابود شده است.»

در مقابل خبرگزاری ایسنا (حامی دولت) گلزاده را اینطور معرفی می‌کند «فروشگاهی با ۷ میلیون مشتری و سودآوری بالای ۱۵۰ درصد، راه‌اندازی ۷۰ فروشگاه جدید و بازسازی کامل ۸۰ فروشگاه جدید گوشه‌ای از اقدامات انجام شده در زمان مدیریت گلزاده در راس این مجموعه بوده است. حمایت واقعی از تولیدکننده داخلی و در عین حال فروش محصولات با کیفیت و مهم‌تر از آن با نازل‌ترین قیمت ممکن به مشتری‌های چند میلیونی از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.»

شهریور ۹۷، اما روز‌های متفاوتی برای گلزاده رقم زده است. از طرفی با حمایت عارف به عنوان عضو حقیقی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انتخاب شده است و از طرف دیگر گفته می‌شود تا مدتی دیگر ریاست یکی از بنگاه‌های ثروتمند کشور را بر عهده خواهد گرفت. در روزگاری که مردم از مشکلات سیاسی و اقتصادی نارضایتی دارند، در کمتر چهره‌ای لبخند رضایت دیده می‌شود و بزرگترین لبخند‌ها روی صورت گلزاده نقش بسته. حالا چهره شماره یک سیاست و اقتصاد ایران است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان