تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷

روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی با یکدیگر دیدار می کنند

خبرگزاری یونهاپ امروز چهارشنبه اعلام کرد روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی روز سوم مهر در نیویورک با یکدیگر دیدار می کنند.
روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی با یکدیگر دیدار می کنند
رویداد۲۴ کارشناسان معتقدند این دیدار با توجه به اینکه خبر آن به دنبال دور دوم مذاکرات سران دو کره و همچنین امضای توافق نامه پیونگ یانگ میان رهبران دو کشور رسانه‌ای شده است با نشست امروز پیونگ یانگ در ارتباط است.
 
'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه در پایان دور دوم مذاکرات خود در پیوانگ یانگ، بیانیه اجلاس سران که بر اساس توافقات طرفین صورت گرفته است را امضا کردند.
 
یکی از بند‌های توافق نامه امضا شده میان سران دو کره، آمریکا و کره شمالی را به تلاش برای ساخت رژیم صلح پایدار در شبه جزیره کره، تشویق کرده است.
 
'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی صبح روز گذشته (سه شنبه) در راس هیاتی ۱۱۰ نفره به منظور دیداری سه روزه از کره شمالی وارد پیونگ یانگ شد.
 
طبق برنامه، رییس جمهوری کره جنوبی قرار است صبح فردا پنجشنبه به سئول برگردد، اما مقامات کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی می‌گویند برگشت وی ممکن است به دلیل شرکت در یک برنامه دوستانه، به تاخیر بیافتد.
 
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز اعلام کرد رهبران دو کشور فردا به کوه 'پکتو' در کره‌شمالی می‌روند و پیاده رویی می‌کنند.
 
این کوه که بلندترین کوه شبه‌جزیره کره است در مرز چین و کره شمالی واقع شده است اهالی کره شمالی، کوه پکتو را مکانی مقدس و خاستگاه نیاکان خود می‌دانند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دونالد ترامپ
نظرات شما
پیشخوان