تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی :

ممنوع الخروجی مقامات مرتبط با التهابات ارزی را پیگیری می‌کنیم

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بحث ممنوع الخروجی مقامات مرتبط با حوزه التهابات ارز را پیگیری می‌کنیم.
رویداد۲۴ امیر خجسته با بیان اینکه تلاش‌های جدی برای ممنوع الخروجی سیف و برخی مقامات انجام شده، گفت: خوش‌بختانه طبق اعلام سخنگوی دستگاه قضا، رییس کل سابق بانک مرکزی ممنوع الخروج شده و تلاش‌ها برای ممنوع الخروجی سایر مقامات مرتبط با نوسانات ارزی تا زمان پاسخ گویی کامل آن‌ها ادامه داد.

وی با اشاره مشکلات و چالش‌های عدیده ایجاد شده در اقتصاد کشور به خصوص در حوزه ارزی گفت: مسببان این وضعیت باید در محاکم قضایی به مردم پاسخگو باشند.

خجسته تاکید کرد، نخستین بار بنده پیگیر سوال از وزیر اقتصاد در خصوص مسائل ارزی بودم و اولین کارت زرد کرباسیان در سال ۹۷ به خاطر مسائل ارزی در مجلس به ایشان داده شد.

این نماینده مجلس با انتقاد از نوسانات بازار ارز در هفته اخیر گفت: در هفته‌ها و ماه‌های اخیر قیمت‌های اجناس و اقلام ۴۰ و یا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است، باید این نوسانات را از قبل پیش بینی می‌کردیم و مسئولان برای کنترل آن برنامه ارائه می‌کردند.

خجسته با بیان اینکه حدود ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور نقدینگی وجود دارد، تصریح کرد: ضرورت دارد این نقدینگی کنترل شود و باید تیم اقتصادی دولت بگوید چه اقدامی در این زمینه انجام داده است.

وی با بیان اینکه با بالا رفتن قیمت ارز قیمت کالا‌ها نیز از ۵ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: کارمندی که حقوقش دو میلیون تومان بوده صبح از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند حقوقش نصف شده است.

اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی و ممنوع الخروج بودن وی گفته بود: یک بار از وی تحقیق شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می‌شود و پرونده هم در حال رسیدگی است، زیرا متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیر بانک مرکزی دارد و پرونده در حال تحقیقات است و این فرد ممنوع الخروج است.
منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان