تاریخ انتشار: ۰۶:۲۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷

ترامپ بلوف می زند

دونالد ترامپ در توئیتی مدعی شد آمریکا رکورددار رشد اقتصادی جهان است، اما بررسی ها نشان می دهد او در این باره اشتباه می کند.
ترامپ بلوف می زند
 


رویداد۲۴ هر چند که نرخ رشد اقتصاد آمریکا در بین کشورهای توسعه یافته یکی از بالاترین رشدها محسوب می شود اما این کشور دارای سریع ترین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در جهان نیست. طبق گزارشی که سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از وضعیت رشد اقتصادی ۳۶ کشور توسعه یافته جهان منتشر کرده، آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ دارای هشتمین نرخ رشد سریع بوده است.
طبق گزارش نیویورک تایمز، آمریکا حتی در بین کشورهای برتر حتی دارای نرخ رشد بالای اقتصادی هم نیست و از بین ۱۸۰ کشور جهان که توسط بانک جهانی رده بندی شده اند جزو کشورهای انتهایی یک سوم اول لیست از نظر میزان نرخ رشد اقتصادی است.  همچنین اطلس اقتصاد جهانی پیش بینی کرده است که آمریکا در سال ۲۰۲۶ با نرخ رشد ۳.۰۷ درصدی در بین ۱۲۱ کشور در رده ۱۰۴ قرار خواهد داشت.
این نشریه آمریکتیی در ادامه با غیرواقعی خواندن ادعای ترامپ مبنی بر افزوده شدن ۱۰ تریلیون دلار به اقتصاد آمریکا نوشته است: اگر این ادعا درست بود، رشد اقتصادی آمریکا باید ۵۰ درصد اعلام می‌شد! و به نظر می‌رسد تنها ۱.۳ تریلیون دلار یعنی حدود یک هشتم رقم مورد ادعای ترامپ به اقتصاد این کشور افزوده شده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان