تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷

داراترین بانک‌ها را بشناسید

بر پایه صورت‌های مالی، بیش از ۸۷۷ هزار میلیارد تومان دارایی در اختیار بانک‌ها قرار دارد که فروش این اقلام، می‌تواند گروه بانکی را در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دهد.

 داراترین بانک‌ها را بشناسید

رویداد۲۴ اکنون که در شرایط تورمی بالا قرار گرفته و نقدینگی بالایی در سطح جامعه رها شده، به نظر می‌رسد زمان مناسبی باشد تا بانک‌ها مطابق دستورالعمل بانک‌مرکزی نسبت به فروش اموال و املاک مازاد اقدام کنند، چرا‌که قطعا می‌توانند املاک خود را به قیمت مناسب و راحت‌تر از گذشته به فروش برسانند. بر اساس آمار‌های وزارت اقتصاد، بانک‌ها تاکنون تنها حدود ۳۰ درصد از اموال و املاک مازاد خود را به فروش رسانده‌اند.

بر مبنای اخبار منتشر شده طبق قانون، تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک‌ها معاف از مالیات بوده و به فاصله اندکی از انتشار این خبر، بانک تجارت خبر از آغاز مراحل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش و بر اساس ارزش دفتری ثبت شده در صورت‌های مالی، بانک ملت داراترین بانک کشور بوده و بیش از ۲۴۳ هزار میلیارد تومان دارایی داشته ضمن آنکه بانک‌های صادرات و تجارت به ترتیب با ۱۵۸ و ۱۴۱ هزار میلیارد تومان در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

در مجموع، کل بانک‌های حاضر بالغ بر ۸۷۷ هزار میلیارد تومان دارایی در صورت‌های مالی خود ثبت کرده‌اند.

برچسب ها: بانک ، دارایی ، نقدینگی ، املاک
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان