تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
گزارش میدانی از خیابان فردوسی

عقب نشینی دلار و سکه

نرخ درج شده برای دلار در تابلوی اعلانات صرافی‌ها یکسان نبوده و بازه‌ای از نرخ‌ها در محدوده 17 هزاروصد تومان تا 17 هزار و چهارصد تومان را شامل می‌شود و به نوعی چندنرخی در تابلوی صرافی‌ها نیز مشاهده می‌شود.

رویداد 24 نرخ انواع ارز که از صبح امروز روند کاهشی به خود گرفته بود دوباره وارد مسیر افزایشی شد. به طوری که نرخ هر دلار آمریکا که وارد کانال 16 هزار تومان شده بود دوباره با عبور از مرز 17 وارد این کانال قیمتی شد.

جالب آنکه نرخ درج شده برای دلار در تابلوی اعلانات صرافی‌ها یکسان نبوده و بازه‌ای از نرخ‌ها در محدوده 17 هزاروصد تومان تا 17 هزاروچهارصد تومان را شامل می‌شود و به نوعی چندنرخی در تابلوی صرافی‌ها نیز مشاهده می‌شود.

همچنین افزایش نرخ انواع ارز در هفته گذشته که موجب صعود نرخ دلار تا مرز 20 هزار تومان نیز شده بود موجب گرم‌شدن بازار آزاد یا به عبارتی سرازیر شدن دلالان شده است که در مکان‌هایی مانند خیابان فروسی قابل مشاهده است.

از سویی افزایش نرخ دلار در بازار آزاد به نوعی مانعی در سپرده‌گذاری ارز‌های خانگی در سیستم بانکی نیز به شمار می‌آید، به طوری که میزان حجم سپرده‌های ارزی تقریبا 10 میلیون دلار از سوی بانک مرکزی اعلام شده است که در مقابل دلار‌های کنز شده خانگی رقم بالایی نیست.

همان‌طور که ذکر شد نرخ هر دلار آمریکا دوباره از مرز 17 هزار تومان عبور کرد تا نشان دهد روند کاهشی صبح امروز موقتی بوده است. همچنین نرخ هر یورو 19 هزارو نهصد تومان تا 20 هزاروچهارصد تومان است.

همچنین نرخ هر قطعه سکه تمام با تصویر امام (ره) با کاهش تقریبا سیصد تومانی نسبت به هفته گذشته همراه بوده و از صبح امروز در محدوده 5 میلیون وپنجاه‌تومان تا 5 میلیون‌ودویست تومان خریدوفروش می‌شود. نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز 5 میلیون تومان، نرخ هر قطعه نیم سکه بهار دو میلیون و هفتصد هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و چهارصدوپنجاه تومان است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
دلار80ریالی کجا ست
نظرات شما
پیشخوان