تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

جزییات بسته حمایتی دولت تشریح شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید دولت ۲ بسته حمایتی با سه سناریو برای جبران گرانی‌ها در نظر دارد.
جزییات بسته حمایتی دولت تشریح شد
رویداد 24  با اشاره به برنامه دولت برای ارائه بسته حمایتی اظهار داشت: دولت برای جبران گرانی‌ها و کمک به اقشار جامعه در جریان افزایش قیمت کالا‌ها دو بسته تدوین کرده است، از این روی بسته معشیت عمومی و بسته معشیت ویژه را در نظر دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دولت در نظر دارد در بسته معشیت عمومی بتواند در جریان افزایش قمیت‌هایی که در کالا‌های اساسی و مورد نیاز اقشار جامعه و تحت فشار قرار گرفتن اقشار حقوق بگیر، از منابع حاصل از نرخ و تاثیر ارز با سه سناریو از این قشر حمایت کند. نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص سناریو‌های موجود گفت: پرداخت نقدی، بن کارت یا ارائه سبد کالای غذایی از جمله سناریو‌های دولت است.

وی با اشاره به بسته معشیت ویژه توضیح داد: بسته حمایتی ویژه برای اقشار آسیب پذیر و افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی است دولت می‌خواهد به این قشر خارج از بسته معشیت عمومی کمک کند و رقم بیشتری به شکل‌های مختلف به آن‌ها اختصاص دهد.

حسینی با بررسی سناریو‌های دولت برای ارائه بسته‌های حمایتی گفت: بر این باوریم که تزریق پول ضمن تغییر پایه پولی افزایش نقدینگی را به دنبال دارد و از این رو نظر بر این است که از این روش کمتر استفاده شود.

این نمانده مجلس ادامه داد: در خصوص روش بن کارت نگاه‌ها این است که مردم بتواند از فروشگاه‌های خاص و کالا‌های خاص بخرند، که تاکید بر این روش بیش از سایر سناریو‌ها است. وی در خصوص ارائه حمایت به صورت کوپن و سبد کالا اظهار داشت: با توجه به تجربه گذشته است شاید از بابت اینکه مستقیم کالا به دست مصرف کننده برسد نسبت به روش‌های دیگر بهتر است، اما آثار فرهنگی خاص خود را دارد و باعث نگرانی سایر اقشار می‌شود و به نوعی احتکار مواد غذایی در خانه‌های شکل می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه دولت روز یکشنبه برای ارائه بسته حمایتی در این کمیسیون حاضر می‌شود، گفت: انتظار می‌رود در این نشست نگرانی‌ها کمتر شود و در فضای کارشناسی نقظطه ضعف‌های موجود برطرف تا کار پخته تری که آسیبی به کشور وارد نکند و باعث نگرانی اقشار نشود ارائه کنیم.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
دولت می تواند با چک کردن شماره تامین اجتماعی سرپرستان خانوار ببیند آیا سرپرست خانوار بیمه هست یا نه و حتی میتواند بفهمد میزان حقوق دریافتی آن ها چقدر است و بر همین اساس میتواند به آنها سبدغذایی بدهد.
بسیاری از افراد که بیکارند و فاقد بیمه می باشند و حتی تحصیلات عالیه دارند, سرپرست خانوار هستند که مشمول این سبد غذایی می باشند.
نظرات شما
پیشخوان