تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نوبخت:

مردم نگران دور دوم تحریم‌ها نباشند/ بابت شوک ارزی عذرخواهی می کنم

اگر میزان صادرات نفت کم شود از محل افزایش قیمت نفت این کمبود را جبران می کنیم.
رویداد۲۴ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مردم نگران فشارهای دور دوم تحریم‌ها نباشند، با برنامه ریزی از این وضعیت عبور خواهیم کرد و بابت شوک بازار ارز هم از تولیدکنندگان عذر می خواهم.

محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه پس از بازدید از نمایشگاه توانمندیها و مرکز کسب و کار در شهرک صنعتی کاسپین قزوین در جمع خبرنگاران گفت: امروز با همه مشکلات ایجاد شده قادریم از اعتبارات ریالی که تامین شده برای ایجاد اشتغال و تولید استفاده کنیم.

یک میلیارد دلار برای واحدهای دچار نوسان ارزی

وی افزود: بخشی از برنامه ها در حوزه صنعت است و برای واحدهای تولیدی که الان در حال فعالیت هستند پیش بینی لازم را کرده ایم و برای این که بتوانیم مواد اولیه آنها را از طریق تسهیلات و وجوه اداره شده تامین کنیم امکان ارائه تسهیلات ارزان قیمت وجود دارد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: برای برخی واحدهایی که فعال هستند ولی نوسانات ارزی و افزایش هزینه تولید آنها را دچار مشکل کرده نیز با موافقت شورای هماهنگی سران سه قوه علاوه بر اعتبارات فبلی، معادل یک میلیارد دلار برای این واحدها اختصاص داده ایم.

بابت شوک ارزی از تولیدکنندگان عذرخواهی می کنم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآورشد: اگر شوکی به بازار وارد شد و مشکلاتی برای واحدهای تولیدی ایجاد کرد معذرت می خواهیم و تلاش می کنیم بسرعت آن را برطرف کنیم زیرا در کشور ظرفیت های زیادی داریم که شهرک صنعتی کاسپین در قزوین یک نمونه آن است که بیانگر توانمندی ایران در تولید و صنعت بشمار می رود.

نوبخت گفت: با همه مشکلات ایجاد شده در کشور خوشبختانه فرصت برای سرمایه گذاری خارجی مهیا شده و ما هم حمایت می کنیم و در این مورد هم نمونه سرمایه گذار فرانسوی در قزوین مصداق شرایط خوب کشور برای خارجی هاست و ما هم مصمم هستیم با سیاست گذاری اصولی و درست بتوانیم با فوریت و سرعت همه مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان و مردم مطمئن باشند که اجازه نخواهیم داد مشکلات تولید ادامه پیدا کند.

نوبخت اظهارداشت: با کمک همه وزرای مرتبط برنامه ریزی کرده ایم و از نزدیک با واحدهای تولیدی در ارتباط هستیم و بدون تعطیلی در هیئت دولت و با کار میدانی در تلاش هستیم تا مشکلات و موانع تولید را حل کنیم و اگر در کوتاه مدت مشکلی هست همه را حل می کنیم و از این مقطع عبور خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که پرسید آیا برای دور دوم تحریم ها برنامه ای دارید اظهارداشت: دور دوم تحریم مربوط به نفت و بانک است و آمریکا تاکنون همه فشارهای خود را وارد کرده اما تا ماههای آینده فروش نفت انجام شده و اگر میزان صادرات نفت کم شود از محل افزایش قیمت نفت این کمبود را جبران می کنیم.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
واقعا؟!
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
دولت باید دست دلالها و واسطه گری را از بازار دلار و سکه و مسکن و حوزه ی اقنصاد کوتاه کند.و ساز و کارهایی به انجام رساند تا دیگر مردم به آنان برای خرید و فروش نیاز نداشته باشند و طوری برنامه ریزی شپد که نهادهای قانونی جایگزین شود که از عوامل اصلی گرانی و آشفتگی و بحران سازی و گرانی همین شغلهای کاذب است که فرصت طلبی می کنند و با فعالیتهایشان دائما" موجب رشد بی رویه ی قیمتها و سودهای بادآورده برای خودشان و چرخه ی اقتثاد غلط و ناکارآمد و بحران و بیماری حاد و مزمن اقتصاد می شوند. همان گونه که در حوزه ی ارز اتفاق افتا، در ارتباط با سکه و مسکن و خودرو و .... اینها هم برنامه ریزی شود تا ایها هم از دست دلال بازی و واسطه بازی و انحصارو ....خارج شود. اگر زمینه ی رانت بازی، و اختلاس، پارتی بازی ، دلال بازی و واسطه گری اختلاس و ....خشکانده شودآنوقت اقتصاد در چرخه ی صحیح به رشد و شکوفایی خواهد رسد و یک اقتصاد سالم جایگزی خواهدشد و مردم به رفاه و عدالتاجتماعی خواهند رسید، تلاشها باید در ای زمینه ها سوقپیدا کند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان