تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷
معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان :

قاچاق روزانه ۵ میلیون لیتر سوخت از مرز سیستان و بلوچستان

معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سوخت به ویژه از این استان و از مرز سراوان قاچاق می شود گفت: روزانه بین ۳ تا ۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت صورت می گیرد در حالی که کل سهمیه سوخت تخصیصی روزانه استان ما بسیار کمتر از این رقم است.

قاچاق روزانه ۵ میلیون لیتر سوخت از مرز سیستان و بلوچستان

رویداد۲۴ علیرضا نورا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان، در مصاحبه با رادیو در خصوص قاچاق سوخت و تدابیر جلوگیری از آن، اظهار کرد: متاسفانه فرآورده های نفتی به عنوان سرمایه ملی ما از مرزهای شرقی کشور توسط افراد خاص قاچاق می شود که موجب شده بسیاری از مسائل تحت الشعاع این موضوع قرار بگیرند.

وی افزود: نوسانات نرخ ارز و تفاوت فاحش قیمت فروش فرآورده های نفتی در جایگاه با قیت آنسوی مرزها به افزایش قاچاق سوخت دامن زده است و متاسفانه بسیاری از جوانان ما نیز به شغل روی آورده و مبادرت به قاچاق سوخت می کنند.

نورا با بیان اینکه سوخت از مرزهای شرقی کشوربه ویژه از استان سیستان و بلوچستان و از مرز سراوان قاچاق می شود، گفت: روزانه بین 3 تا 5 میلیون لیتر قاچاق سوخت صورت می گیرد، در حالی که کل سهمیه سوخت تخصیصی روزانه استان ما بسیار کمتر از این میزان است و این امر بیانگر این است که قاچاق منشا خارج استانی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بسیاری از کامیون های ورودی به استان سیستان که کالا حمل می کنند، سوخت ماشین خود را به افراد خاصی می فروشند و آنها نیز مبادرت به قاچاق سوخت می کنند.

وی بیان کرد: این افراد با سوء استفاده از گلوگاه های ورودی که متاسفانه نظارت و کنترلی وجود ندارد، سوخت را وارد استان ما می کنند و به دلیل درآمد سرشاری که این افراد از محل قاچاق سوخت دارند به این کار روی آورده اند.

نورا توضیح داد: در گذشته نفت و گاز حجم زیادی از قاچاق را به خود اختصاص داده بود اما در حال حاضر بنزین نیز در سبد سوخت های قاچاق قرار گرفته است که این امر ناشی از تفاوت ریال ایران و روپیه پاکستان است و با فروش بنزین درآمد هنگفتی عاید قاچاقچیان می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مهمترین اقدامات ما برای جلوگیری از این امر این بود که در محل عرضه جایگاه های سوخت اکپیپ های نظارتی و بازرسی به صورت شبانه روزی مستقر شدند که منجر به افزایش کنترل شده است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان