تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷
رویداد۲۴ بررسی می‌کند؛

واکنش دلار به تصویب مقابله با تامین مالی تروریسم/ CFT قیمت ارز را کاهش داد!

پس از تصویب لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم، قیمت دلار به طور لحظه‌ای کاهش یافت؛ به طوری که از قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان در صبح امروز به قیمت ۱۱ هزار تومان رسیده است.

رویداد۲۴ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را به عنوان اولین دستور کار مورد بررسی قرار دادند که در نهایت به تصویب آن منجرشد. به دنبال این مصوبه دلار روند نزولی خود را شروع کرد.

آخرین لایحه FATF با عنوان کنوانسیون CFT با رای مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به تصویب رسید و بازار ارز هم سریعا واکنش نشان داد و قیمت دلار را که تا دیروز بعدازظهر با نرخ ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شد، وارد کانال ۱۱ هزار تومانی کرد.
 
پیش از تصویب این لایحه بسیاری از فعالان اقتصادی و کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده بودند که درصورت تصویب آن قیمت‌ها باز هم سیر نزولی خواهد داشت که پیش بینی‌ها درست از آب درآمد.

مشاهده خبرنگار رویداد۲۴ از وضعیت روز گذشته بازار فروش ارز فردوسی نشان می‌داد دلالان و صرافی‌ها دست به عصا فعالیت می‌کردند و بسیاری از مردم هم منتظر تعیین تکلیف نهایی این لایحه در مجلس امروز بودند. گرچه صبح امروز ظریف در نطق خود درمیان نمایندگان گفت که قیمت دلار ربطی به FATF ندارد، اما بازار سیگنال مثبتی از این مصوبه گرفته است و به طور لحظه‌ای شاهد کاهش قیمت‌ها است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار ، قیمت ارز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان