تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷

صرافی‌ها بالاخره تابلوها را روشن کردند

دلالان با التماس بیشتری نسبت به روزهای گذشته تلاش دارند تا ارز بخرند و بفروشند؛ حتی شده ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بالاتر از نرخ اعلام شده از سوی صرافی‌ها نیز حاضرند بپردازند اما مرگ کسب و کار خود را به این زودی نبینند.

رویداد۲۴ صرافی‌ها از ساعاتی پیش تابلوهای اعلام نرخ خود را روشن کرده و قیمت را برای خرید و فروش در ارزهای پرطرفدار دلار و یورو به صورت رسمی اعلام می‌کنند.

آنها از تمامی فروشندگان ارز می‌خرند و به سرفصل‌های مجاز با دریافت مدارک، ارز می‌فروشند؛ ضمن اینکه هر فردی اگر برای دریافت ارز تا سقف ۵۰۰۰ دلار به آنها مراجعه کند نیز دست رد از سمت صرافی‌ها نمی‌بیند.

این گزارش از میدان فردوسی حکایت از آن دارد که دلالان با التماس بیشتری نسبت به روزهای گذشته تلاش دارند تا ارز بخرند و بفروشند؛ حتی شده ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بالاتر از نرخ اعلام شده از سوی صرافی‌ها نیز حاضرند بپردازند اما مرگ کسب و کار خود را به این زودی نبینند.

مردم نیز تلاش دارند تا معاملات خود را از طریق کانال‌های رسمی که همان صرافی‌ها هستند، سامان داده و به‌خصوص در خریدها، احتیاط بیشتری در دریافت ارزهای معتبر و غیرتقلبی به کار می‌بندند. اگرچه ممکن است برای فروش ارزهای خود، ریسک‌ بیشتری را بپذیرند و اسکناس‌های خود را به دست دلالان بسپارند.

اکنون صرافی‌ها با نرخ‌های متعادل‌تری نسبت به روزهای گذشته و حتی ساعات ابتدایی معاملات امروز، نسبت به خرید و فروش ارز اقدام می‌کنند و در کفِ قیمتی خود، هر دلار را ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان می‌خرند و ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان می‌فروشند. این نرخ برای هر یورو حداقل ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان برای خرید و ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان برای فروش است، اما در سقف قیمتی هر دلار آمریکا ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان از مشتریان خریداری شده و ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان به آنها فروخته می‌شود ضمن اینکه در مورد یورو نیز سقف نرخ ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان برای خرید و ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان برای فروش است. این‌گونه است که مشاهده می‌شود فاصله نرخ خرید و فروش حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان است.

در این میان برخی صرافی‌ها دلار را ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان می‌خریدند و ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروختند و برخی هم ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان می‌خریدند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروختند. برخی دیگر نیز ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان بابت خرید هر دلار به متقاضیان می‌پرداختند و از آنها ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان دریافت می‌کنند که این‌ دو نرخ برای هر یورو ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان و ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان و در مواردی ۱۳ هزار و ۴۷۰ تومان و ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان بود.

 صرافان پیش‌بینی می‌کنند طی روزهای آتی نرخ ارز با افت بیشتری مواجه شده و به سمت تعادل بیشتر پیش رود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان