تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷
کشتی آرای در گفت‌وگو با رویداد ۲۴:

تغییر قیمت طلا ربطی به تصویب لایحهCFT ندارد/ مردم را نگران نکنید

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: خرید و فروش طلا در بازار در حال جریان است و تغییر قیمت طلا ربطی به تصویب لایحهCFT ندارد.

تصویب لایحهCFT تاثیری بر روی قیمت‌ طلا نداشت

رویداد۲۴ روز گذشته احمد وفادار فعال بازار ارز و طلا از توقف خرید و فروش در بازار به دلیل تصویب لایحهCFT خبر داده بود و گفته بود تا زمانی که تکلیف فروش پنج هزار یوروی مسافری روشن نشود وضعیت این گونه است. او گفته بود در صورت ابلاغ این مصوبه ، قیمت دلار نیز کاهش خواهد یافت و بازار سکه و طلا نیز از این تصمیم تاثیر خواهد گرفت.

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۷۶ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان، سکه امامی ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۹۰ هزار توما ن بود. این قیمت‌ها البته لحظاتی پس از تصویب لایحه CFT در مجلس تغییر کرد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳۷۷ هزار تومان، بهای هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان، سکه امامی ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۱ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان، ربع سکه ۹۵۲ هزار تومان و هر عدد سکه گرمی ۶۴۱ هزار تومان معامله شد.

محمد کشتی آرای رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به رویداد۲۴ می‌گوید: تصویب لایحه CFT تاثیری روی قیمت‌ها نداشته و خرید و فروش طلا و جواهر در بازار در حال انجام است و این تغییرات روند معمولی بازار است.

او با بیان اینکه نرخ‌ها نوسان دارد، اما مردم استقبال می‌کنند، با انتقاد از سخنان احمد وفادار فعال بازار ارز و طلا گفته است: افرادی که در صنف طلا و جواهر سمتی ندارند نباید مردم را با صحبت‌های خود نگران کنند.

محمد کشتی‌آرای اخیرا گفته ۲۵۰ تُن طلا در دست مردم داریم که در چرخه اقتصادی بلااستفاده است و پیشنهاد حساب سپرده طلا و ایجاد بانک خصوصی طلا را داده ایم تا سالانه به آن سود تعلق گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طلا ، خرید و فروش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان