خرید ۳۰۰ میلیونی یک حق ۱۵ میلیون تومانی
پس از اتخاذ سیاست شفافسازی در بنیاد سینمایی فارابی و با اعلام رقم دریافتی تهیه کنندگان و فیلمسازان، سینماگرانی که بعضا کمتر مطرح بوده اند با طرح وارونه واقعیت در برخی رسانه ها، تیرشان به سنگ نمی نشیند.
رویداد۲۴ چندی پیش داوود توحیدپرست در نامهای سرگشاده برای اکران فیلم «شیرین قناری» بود اعلام کرد که حق رایت فیلمش را به او نمیفروشند و تلاشهای وی برای این اتفاق به جایی نرسیده؛ اما بر اساس اعلام بنیاد سینمایی فارابی وی میخواهد حق رایت این فیلم را ۱۵ میلیون تومان بخرد! این در حالی است که این کارگردان سینمای ایران برای این اثر سینمایی که به تهیه کنندگی همسرش یاسمن کفایتی جعفرآبادی بوده بیش از ۲۵ برابر این مبلغ را آن هم ۶ سال قبل دریافت کرده است.
البته این نخستین بار نیست که داوود توحید پرست به عنوان کارگردانی با ادعای ارزشی از نهادهای ذی ربط به دلایل مختلف پول دریافت میکند. او که خود را این روزها به عنوان منقد مطرح میکند در ابتدای دولت دهم و در سال ۸۸ از نهادهای سینمایی از جمله بنیاد سینمایی فارابی حمایتهایی را دریافت کرده است.
برای مثال در سال ۸۹ به فیلم «نامزد آمریکایی من» از طرف بنیاد سینمایی فارابی تسهیلات داده شد. این درحالی است که قبل از این نیز برای همین فیلم تسهیلات پرداخت شده بوده و پرداخت دوبار تسهیلات به فیلمی که به گفته کارشناسان اثر ضعیفی است جای سوال دارد.
پس از اتخاذ سیاست شفافسازی در بنیاد سینمایی فارابی و با اعلام رقم دریافتی تهیه کنندگان و فیلمسازان، سینماگرانی که بعضا کمتر مطرح بوده اند با طرح وارونه واقعیت در برخی رسانه ها، تیرشان به سنگ نمینشیند و با فرار رو به جلو و انتشار نامه سرگشاده و یا مصاحبههای آتشین، سعی در قلب واقعیت دارند؛ واقعیتی که با شفاف سازی حمایتها امروز قابل رویت و قضاوتِ اهل نظر است.
البته این نخستین بار نیست که داوود توحید پرست به عنوان کارگردانی با ادعای ارزشی از نهادهای ذی ربط به دلایل مختلف پول دریافت میکند. او که خود را این روزها به عنوان منقد مطرح میکند در ابتدای دولت دهم و در سال ۸۸ از نهادهای سینمایی از جمله بنیاد سینمایی فارابی حمایتهایی را دریافت کرده است.
برای مثال در سال ۸۹ به فیلم «نامزد آمریکایی من» از طرف بنیاد سینمایی فارابی تسهیلات داده شد. این درحالی است که قبل از این نیز برای همین فیلم تسهیلات پرداخت شده بوده و پرداخت دوبار تسهیلات به فیلمی که به گفته کارشناسان اثر ضعیفی است جای سوال دارد.
پس از اتخاذ سیاست شفافسازی در بنیاد سینمایی فارابی و با اعلام رقم دریافتی تهیه کنندگان و فیلمسازان، سینماگرانی که بعضا کمتر مطرح بوده اند با طرح وارونه واقعیت در برخی رسانه ها، تیرشان به سنگ نمینشیند و با فرار رو به جلو و انتشار نامه سرگشاده و یا مصاحبههای آتشین، سعی در قلب واقعیت دارند؛ واقعیتی که با شفاف سازی حمایتها امروز قابل رویت و قضاوتِ اهل نظر است.
منبع: ایسکانیوز