تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
مجلس برای کمک نیازمندان غیرعلنی شد!

بسته حمایتی ۶۰۰ هزار تومانی دولت به ۶ میلیون کارمند/ پرداخت کارت اعتباری۱۰۰ هزارتومانی به ۱۱ میلیون نفر

عضو کمیسیون برنامه بودجه از ارائه گزارش مسئولان دولتی درباره چهار بسته حمایتی دولت خبر داد.

بسته حمایتی ۶۰۰ هزار تومانی دولت به افراد حقوق بگیر/وعده پرداخت کارت اعتباری۱۰۰ هزارتومانی به ۱۱ میلیون نفر

رویداد۲۴ علی قربانی با بیان این مطلب اظهار کرد: سینکی معاون وزیر صنعت با حضور در جلسه غیر علنی مجلس از تهیه چهار بسته حمایتی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در چهار سطح خبر داد و گفت که این کمک‌ها تا پایان سال به صورت کالایی و در قالب کارت برای خرید از فروشگاه‌های رفاه به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به طرح دغدغه نمایندگان در زمینه گرانی در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بسیاری از کالا‌های اساسی به گفته وزیر جهاد کشاورزی با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان وارد می‌شوند، ولی در برخی از موارد شاهد افزایش قیمت و نایاب شدن برخی از کالا‌ها هستیم. انتظار و توقع نمایندگان این است که همان طور که قیمت ارز ظرف چند روز کنترل شد، در مورد قیمت کالا‌ها نیز اقدامی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که دولت به صورت محافظه کارانه و انفعالی با این شرایط برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: بخشی از گرانی‌ها شامل کل جامعه می‌شود، بخشی اقشار ضعیف را تحت فشار قرار می‌دهد و بخشی از کالا‌ها ممکن است جزو کالا‌های اساسی تعریف نشود.

سلمان خدادادی: کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون نفر پرداخت می‌شود

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از پرداخت کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون نفر خبر داد و گفت: در این جلسه نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی درباره‌ بازار ارز و مسائل کلان اقتصادی به نمایندگان ارائه کرد.

او افزود: ایشان همچنین توضیحاتی را درباره‌ بسته حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد ارائه و اعلام کرد که به زودی کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی، به ۱۱ میلیون نفر پرداخت می‌شود تا بتوانند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کنند. این ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش شش نهاد از جمله کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که طبق اعلام نوبخت ۲۳۰ هزار میلیارد تومان سبد کالا به اقشار کم درآمد پرداخت شده اظهار کرد: به گفته ایشان در این نوبت که به زودی انجام می‌شود ۱۱ هزار میلیارد تومان به اقشار کم درآمد اختصاص خواهد یافت.

بهروز نعمتی: بسته حمایتی ۶۰۰ هزار تومانی دولت به اقشارآسیب‌پذیر در دو مرحله تا پایان سال

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت بر اساس توافق صورت گرفته در جلسه غیر علنی امروز مجلس مقرر شد که در دو مرحله بسته‌های حمایتی به بخشی از مردم در هر مرحله ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شود که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

بهروز نعمتی نیز گفته است: امروز مجلس جلسه غیر علنی با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، حجتی وزیر کشاورزی، معاون اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برای بررسی وضعیت اقتصادی برگزار کرد.

او افزود: مقرر شد برای ۲۰ میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند که ممکن است بخشی از آن‌ها کارمندان، کارگران، و افراد تحت پوشش کمیته امداد و یا تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند در دو مرحله بسته حمایتی بگیرند. هر مرحله حدود ۳۰۰ هزار تومان است که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پاسخ به این پرسش که کالا‌های اساسی شامل چه مواردی می‌شود، گفت: دولت مکلف است ۲۵ قلم کالا را تامین و به مردم نیازمند بدهد. آن‌ها شامل شش میلیون حقوق بگیر و ۱۴ میلیون اقشار مختلف هستند که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند. این کالا‌ها مربوط به اقلام روزمره و نیازمندی‌های مردم همچون کره، ماست، تخم مرغ و ... است که قرار است در شش ماهه دوم سال در دو نوبت این اتفاق بیفتد. محل پرداخت و عدد آن مشخص است که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

نعمتی خاطر نشان کرد: افراد مشمول این بسته‌های حمایتی مشخص و بانک اطلاعاتی آن‌ها تشکیل شده است که از طریق آن اقدام صورت می‌گیرد. فرض کنیم فردی که پرداخت کننده به بیمه تامین اجتماعی باشد اگر کمتر از سه میلیون تومان دریافتی داشته باشد خانواده‌اش تحت پوشش قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
بهنام حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
سلام اهل روستای کرایی از تابعه شوشتر تا حالا نه سبد حمایتی نه سهام عدالت نکرفته ایم
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
1
من بجز همین یارانه هیچ درآمدی دیگه ندارم برجی ۵۰۰هزارتومان هم اجاره خونه میدم
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
1
پس کسانی ک ۳ ملیون حقوق میگیرن گرونی شاملشون نمیشه ک بسته حمایت نباید بگیرن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان