تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
یک کارشناس مسکن :

حباب مسکن تا یک‌سال دیگر می‌ترکد

یک کارشناس مسکن اعلام کرد: مردم نسبت به خرید خانه عجله نکنند چرا که قیمت‌های فعلی مسکن حبابی بیش نیست و در یک بازه زمانی یک ساله قیمت‌های نامتعارف شکسته خواهد شد.
رویداد۲۴ یک کارشناس مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش نرخ ارز قیمت خانه ارزان می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر با کاهش قیمت ارز همه اقلام در یک بازه زمانی ارزان می‌شود و قطعا بازار مسکن روی ثبات و آرامش را بعد از این رکود تورمی شدید خواهد دید.

عباس شوکتی در ادامه اضافه کرد: در این بازه زمانی برخی معتقدند با کاهش نرخ ارز و طلا شاهد ورود این سرمایه‌ها به بازار مسکن خواهیم بود درحالی که ما بر این باوریم خروج سرمایه از بازار ارز و طلا ۱۰۰ در صد به سمت مسکن سوق داده نخواهد شد؛ چرا که معمولا افرادی که به دنبال سود‌های یک شبه و ریسکی هستند در بازار مسکن نمی‌توانند به این سود‌های نامتعارف برسند؛ بنابراین سرمایه‌ها به سمت بازار بورس هدایت خواهد شد.

او اظهار کرد: شاید برای مالکی که یک آپارتمان را یک میلیارد خریده سخت باشد که همان خانه را ۵۰۰ میلیون تومان به فروش برساند. البته ممکن است به دلیل رشد نامتعارف قیمت‌ها در حوزه مسکن این افراد تا مدت‌ها زیر بار فروش خانه خود به قیمت منطقی نروند، اما با چند معامله و شک در بازار مسکن با قیمت‌های پایین می‌توان این افراد را توجیه کرد که اگر فروشنده‌ها خانه را ارزان بفروشند ارزان هم می‌خرند. قطعا چنین رفتار‌هایی را تا سال ٩٨ در بازار مسکن شاهد خواهیم بود.

شوکتی در توصیه‌ای به خریداران خانه گفت: مردم برای خرید خانه عجله نکنند و در این بازه زمانی زیر بار خرید مسکن با قیمت‌های نامتعارف نروند تا هر چه زودتر فضا برای کاهش قیمت مسکن همچون دلار فراهم شود.

این فعال بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که کاهش قیمت مسکن در چه بازه زمانی کلید خواهد خورد؟ پاسخ داد: این روز‌ها ساخت و ساز کمتر از سال‌های گذشته انجام شده به همین دلیل ممکن است ثبات قیمت در یک بازه زمانی طولانی حاصل شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم که خریداران عجولانه رفتار نکنند، چرا که حباب مسکن تا یک بازه زمانی یک‌ساله می‌ترکد.
 
منبع: تجارت نیوز 
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان