تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

پرسپولیس و تاکتیک مدنظر برای جدال برگشت مقابل السد

در بازی رفت با السد، پرسپولیس برخلاف بازی‌های مرحله گروهی و حتی بازی در خانه الجزیره در یک‌هشتم نهایی بی‌پروا بازی نکرد و در زمین خود متمرکز شد تا با تنگ کردن فضاها برای حریف، موقعیت‌های آنها را به حداقل برساند.
پرسپولیس و تاکتیک مدنظر برای جدال برگشت مقابل السد
رویداد۲۴ با تدبیر درست برانکو و اجرای دقیق بازیکنان در فاز تدافعی، پرسپولیس به ژاوی فرصت فکر کردن و بازیسازی نداد و حتی بونجاح و عفیف هم موقعیت‌های زیادی به دست نیاوردند.

شاگردان برانکو در آن بازی با دادن توپ به السد، فضا‌ها را به روی این تیم بستند و نزدیک بازی کردن هافبک‌های پرسپولیس به خط دفاعی هم باعث شد حریف بازی را به کناره‌ها ببرد که با وجود سانتر‌های متعدد، هوشیاری مدافعان میانی پرسپولیس این حربه را هم ناکام گذاشت. همچنین در موقعیت‌هایی که خلاقیت ژاوی و قدرت بونجاح و عفیف باعث ترک خوردن لایه‌های دفاعی پرسپولیس می‌شد، بیرانوند مقابل آن‌ها می‌ایستاد.

حالا این پرسش پیش می‌آید که آیا پرسپولیس در تهران هم با همان استراتژی بازی رفت از السد پذیرایی خواهد کرد؟ پاسخِ ایوانکوویچ احتمالا مثبت است چرا که به قدرت السد در فاز حمله اشراف کامل دارد و می‌داند که بی‌محابا بازی کردن مقابل این تیم و فضا دادن به امثال ژاوی و عفیف می‌تواند فینال را برایش دست‌نیافتنی کند.

البته که ترکیب پرسپولیس تغییرات زیادی خواهد داشت، اما بعید است برانکو تغییر سیستم بدهد. احتمالا باز هم ۲-۴-۴ لوزی را انتخاب می‌کند و برنامه‌اش همانی است که در بازی رفت در دوحه اجرا شد. در این میان آنچه اهمیت بیشتری خواهد داشت، اجرای درست برنامه‌های فنی تیم است که اگر اختلالی در آن ایجاد شود، السد قدرت بازگشت را حتی در خانه پرسپولیس دارد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، برانکو
نظرات شما
پیشخوان