تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷
حمیده زرآبادی عنوان کرد

عبور از بحران اقتصادی با ترمیم سیاست داخلی و خارجی

حمیده زرآبادی، نماینده قزوین معتقد است برای برون‌رفت از بحران اقتصادی، باید سیاست داخلی و خارجی‌ترمیم شود. او از عملکرد تیم اقتصادی دولت انتقاد و گفت: عملکرد آن‌ها خوب ارزیابی نمی‌شود. در ادامه گفت‌وگوی حمیده زرآبادی را می‌خوانید:
عبور از بحران اقتصادی با ترمیم سیاست داخلی و خارجی
رویداد۲۴ حمیده زرآبادی، نماینده قزوین درباره عملکرد تیم اقتصاد دولت گفت: عملکرد تیم اقتصادی در کنترل شرایط و اینکه راهکار‌هایی برای برون رفت از وضعیت فعلی داشته باشد خوب ارزیابی نمی‌شود. این در حالی که تلاش‌هایی انجام شد. تغییراتی در تیم اقتصادی رخ داد و رئیس‌کل بانک مرکزی تغییر کرد. ولی این تغییر چندان در راستای رضایتمندی و کنترل شرایط و بهبود وضعیت تأثیرگذار نبود. در چند روز آینده با معرفی چند وزیر اقتصادی دولت روی بهبود شرایط کار می‌کند و امیدوارم تغییرات مثبت باشد و اتفاقات خوبی بیفتد.

او گفت: در بحث تحولات ارز و مسائل اقتصادی هیجانات مردم نقش زیادی داشت. هیجان تا بخشی کنترل شد و تصمیماتی که در شورای اقتصادی و مجلس گرفته شد به کنترل و کاهش افزایش هیجانی قیمت ارز کمک کرد. در حوزه قیمت ارز باید ثباتی داشت و این نیازمند اخذ تصمیماتی عملیاتی در سیاست خارجی و داخلی است. این تصمیمات چه در حوزه پولی و بانکی و چه در حوزه روابط بین‌الملل خواهد بود و این کار به ثبات قیمت بازار کمک می‌کند. اگر این اتفاقات رخ ندهد همچنان شاهد هیجان بازار خواهیم بود.

وی افزود: این مسئله در بحث‌های مختلف دیده شد. انتشار خبر تصویب FATF باعث کاهش قیمت ارز بود، ولی انتشار خبری مبنی بر رد این لایحه توسط شورای نگهبان بازار را به افزایش قیمت دلار تشویق کرد.

زرآبادی گفت: مشکل کشور اقتصادی است، ولی بحث‌هایی که مطرح می‌شود و راهکار‌هایی که ارائه می‌شوند از نظر من سیاسی هستند. سیاست داخلی و خارجی باید ترمیم شود و با مسائل هم راستا شود. تا در این بحث از بحران اقتصادی داخلی بیرون بیاییم. بحث مدیریت در داخل کشور تأثیرگذار خواهد بود؛ و می‌تواند به برون‌رفت از بحران اقتصادی کمک کند.
 
منبع: گفتمان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نماینده قزوین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان