تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

برگزاری نشست‌های «20 نشست 35» در جشنواره فیلم کوتاه، زینت رضا دوباره رییس انجمن منشی‌های صحنه شد، آغاز به کار «روز پزشک» در مولوی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است. شورای سیاست‌گذاری و شورای اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به ریاست دبیر جشنواره، سیدصادق موسوی و با حضور معاونان و مدیران انجمن سینمای جوان، برگزاری مجموعه نشست‌های «20 نشست 35» را به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره‌ی پیش رو تصویب کرد.
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
رویداد۲۴ به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، 20 نشست تخصصی جشنواره‌ی سی‌وپنجم که درپی برگزاری موفق 34-20  درسال قبل، امسال نیز توسط سعید پوراسماعیلی، معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران، برگزار می‌شود.

اتاق فکر «35-20»، با حضور دکتر احمد الستی، سعید عقیقی، مسعود مددی، شهرام مُکری، مهرداد اُسکویی، آرش رصافی و سعید پوراسماعیلی، در چندین جلسه‌ی پیاپی تشکیل و پس از بررسی نقاط ضعف‌ و کمبودهای آموزشی و پژوهشی حوزه‌ی فیلم کوتاه و مرور و ارزیابی دور نخست این نشست‌ها در سال گذشته با عنوان «20نشست34»، چهارچوب کلی مجموعه نشست‌های این دوره را تعیین کرد.
 
در «20 نشست 35» که دکتر احمد الستی پژوهشگر سینما، مترجم و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و استاد و مدیرگروه رشته سینما در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران دبیرعلمی آن خواهد بود، هرکدام از روزهای جشنواره به بررسی یک عنوان تخصصی در حوزه‌ی سینما اختصاص یافته و برنامه‌ای متمرکز را با هدف افزایش دانش سینمایی و انتقال تجربیات فیلم‌سازان به هنرجویان دنبال خواهد شد.

در هر روز نشست، فیلم‌های کوتاه یا بلند مرتبط با موضوع آن روز در ساعات ابتدایی شروع نشست‌ها پخش می‌شود. روش جدید اجرای نشست‌های امسال و محتوای آموزشی مکتوب تهیه شده برای موضوعات هر روز، از ابتکارات جدید این اتاق مشاوره است که همراه با ایده‌های دیگر درحال بررسی و نتیجه‌گیری جهت اجراست و مجموعه نشست‌های جشنواره‌ی امسال را متفاوت و دیدنی خواهد کرد.

نشست­های تخصصی فیلم کوتاه تهران از جمعه 18 تا دوشنبه 21 آبان‌ماه همزمان با سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پردیس ملت از ساعت 9 تا 23  برگزار می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان آبان‌ماه۹۷ برگزار خواهد شد.

زینت رضا مجددا رییس انجمن منشیان صحنه سینمای ایران شد

دوازدهمین مجمع عمومی انجمن منشیان صحنه ایران در آستانه 28 سالگی این تشکل صنفی و به منظور انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی و بازرس انجمن برگزار شد و در اولین نشست شورای مرکزی جدید ، زینت رضا به عنوان رییس ، طاهره  قاسمیبه سمت نایب رئیس و گلچهره السادات دانش به عنوان خزانه دار انجمن انتخاب شدند.

هم اکنون علاوه بر اعضای فوق ، سیمین ازادی و زهرا تحقیقی به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و لادن کسرایی به عنوان بازرس برای مدت دوسال آینده مدیریت انجمن را به عهده دارند.

همچنین ندا قائدی مقامی  و روح انگیز شمس  به ترتیب به عنوان اعضای علی البدل شورای مرکزی و سحر غمخوار علی البدل بازرس در انجمن حضور دارند.

«خورشید از حلب طلوع میکند»

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج،پس از استقبال مردم، هنرمندان و علمای حلب از نمایش «خورشید از حلب طلوع می کند»، این نمایش به دمشق  می‌رود.

«خورشید از حلب طلوع می کند» نمایشی به کارگردانی کوروش زارعی است که طی روزهای گذشته در مشهدالحسین شهر حلب و با حضور بازیگران سوری روی صحنه رفت.

طیفهای گسترده‌ای از مردم، شیعیان، علمای اهل سنت، علمای مسیحی و گروههای مختلف با حضور در این نمایش از آن استقبال کردند. مسئولان وزارت فرهنگ سوریه، پیش از این درخواست اجرای این نمایش در شهر دمشق را داشتند.
«خورشید از حلب طلوع می‌کند» از 28 مهر ماه به مدت 7 شب در مصلی حرم حضرت زینب در دمشق به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش به همت مرکز «مهاد» در راستای تبادلات فرهنگی و هنری و توجه به اشتراکات مذهبی میان دوملت ایران وسوریه، به اجرا در می آید.

فیلمبرداری فیلم مستند داستانی "مکتب فجر" تمام شد

فیلمبرداری فیلم مستند داستانی "مکتب فجر" به کارگردانی مسعود سرابی و تهیه کنندگی مژگان محمدی با حضور بازیگرانی همچون ثنا ربیعی و مرتضی قراغانی در شهرستان ورامین به پایان رسید.

داستان این فیلم که به سفارش دفتر امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان ساخته شده روایت کننده تیم فوتبال شهدای فجر ورامین و اتفاقات پیرامون آن در دهه ١٣٦٠ و دلاوریها و رشادتهای بازیکنان و عوامل این تیم در جنگ تحمیلی می‌باشد، عوامل این فیلم عبارتند از : کارگردان : مسعود سرابی ، تهیه‌کننده : مژگان محمدی ، نویسنده و مشاوره کارگردان : مرتضی کوه مسکن ، مدیر فیلمبرداری : مسعود سرابی ، صدابردار : مسعود افتخاری ، طراح چهره‌پردازی : پدیده مختاری ، طراح صحنه و لباس : هدی کمالپور، مدیر تدارکات : علی امانی ، تدوین : مهدی ارجمند ، مجری طرح : دفتر سینمایی راویار فیلم ، دیگر بازیگران فیلم : امیر نداف ، علی فیروزی ، محسن بیات ، کیوان غفارپور ، سجاد میرزاده ، مهدی قهاری ، مهرداد نبی لو ، نادر کشاورز ، یونس موسوی ، مهرداد قاجار و ...

آغاز به کار اجرا و رونمایی از نمایشنامه «روز پزشک» در تئاتر مولوی

نمایش «روز پزشک» به نویسندگی و کارگردانی فرزام رنجبر روز جمعه 20 مهرماه کار خود را آغاز کرد و از نمایشنامه‌ی «روز پزشک» رونمایی شد.

روز جمعه 20 مهرماه نمایش «روز پزشک» به نویسندگی و کارگردانی فرزام رنجبر در مرکز تئاتر مولوی کار خود را رسما آغاز کرد.

همچنین طی مراسمی از نمایشنامه‌ی «روز پزشک» نوشته فرزام رنجبر، که به تازگی در انتشارات کیان افراز به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

گفتنی‌ست امیر نوروزی، مهناز ذبیحی و غزل شجاعی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.  

 علاوه بر این، امید اکبری (طراح صحنه و لباس)، فرزین رنجبر (طراح صدا)، محمد دارایی (طراح گرافیک و تیزر)، رومینا داوری (روابط عمومی و تبلیغات)، فرناز مرادی، امیرعلی سمیعی (دستیاران کارگردان) در این نمایش همکاری می‌کنند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش «روز پزشک» که از 20 مهرماه هر روز –به جز شنبه‌ها- در ساعت 19 به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تئاتر ، سینما ، نمایش ، فیلم
نظرات شما
پیشخوان