تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

گوگل هم به تحریم گنندگان عربستان پیوست

موج اعتراضات نسبت به اقدامات خشونت آمیز مقامات سعودی در پی ربوده شدن جمال قاشقچی روزنامه نگار این کشور عرصه اقتصاد عربستان را هم درنوردید و شرکت آمریکایی گوگل نیز کنفرانس سرمایه گذاری موسوم به 'داووس صحرا' را در این کشور تحریم کرد.
گوگل هم به تحریم گنندگان عربستان پیوست
رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری 'رویترز' روز دوشنبه از تحریم کنفرانس سرمایه گذاری عربستان از سوی شرکت گوگل زیر مجموعه شرکت آلفابت خبر داد و افزود: گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد 'دایان گرین' مدیران از این شرکت در کنفرانس داووس در صحرا که ۲۳ اکتبر (اول ابان) در عربستان برگزار می‌شود شرکت نخواهد کرد.
 
گرین به علت تصمیم خود اشاره نکرد و سخنگوی این شرکت هم از بیان جزئیات آن اجتناب کرد.
 
این در حالی است که گوگل اوایل جاری میلادی گفته بود که برای افتتاح پنج مرکز نوآوری در عربستان برای آموزش فناوری‌های پیشرفته با این کشور همکاری می‌کند.
 
در همین راستا 'دارا خسروشاهی' مدیرعامل 'اوبر' بزرگ‌ترین شرکت تاکسیرانی آمریکا نیز اعلام کرد در نشست سرمایه گذاری ریاض شرکت نخواهد کرد.
 
روز گذشته هم رؤسای شرکت‌های آمریکایی 'فورد' و 'جی بی مورگان ' برنامه‌های خود را برای شرکت در کنفرانس سه روزه داووس در صحرا لغو کردند.
 
گفتنی است پایگاه‌های خبری بزرگی، چون شبکه خبری 'سی ان ان' و روزنامه‌های 'فایننشال تایمز'، 'نیویورک تایمز'، شبکه خبری 'سی ان بی سی ' و خبر گزاری 'بلومبرگ' نیز این کنفراس را تحریم کردند. شبکه خبری 'فاکس بیزینس' هم روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که در کنفرانس شرکت نمی‌کند.
 
حضور نیافتن مدیران شرکت‌های تجاری، فنآوری و رسانه‌های خبری احتمالا این کنفرانس را تحت الشعاع قرار می‌دهد این درحالی است که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای جذب سرمایه برای تحقق چشم انداز ۲۰۳۰ بسیار به این کنفراس دلبسته بود.
 
 خاشقچی از دوم اکتبر (۱۰ مهر) پس از مراجعه به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شده است. برخی منابع غیر رسمی خبری اعلام کرده اند که خاشقچی توسط ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.
 
خاشقچی ۵۹ ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت. وی در مقالاتی که در روزنامه 'واشنگتن پست' نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جمال خاشقجی
نظرات شما
پیشخوان