تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

واشنگتن‌پست: «سیا» فایل صوتی مرگ خاشقچی را شنیده است

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را شنیده است.

 رویداد۲۴روزنامه واشنگتن پست نوشت که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را شنیده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت: «بنابر گفته‌های منابع آگاه، مقامات سیا به فایل صوتی ضبط شده که مقامات ترکیه می‌گویند ثابت می‌کند خاشقچی توسط تیم عوامل سعودی به قتل رسیده و تکه‌تکه شده است، گوش فرا داده‌اند».

این روزنامه آمریکایی می‌افزاید: «اگر این امر تائید شود، صدای ضبط شده مزبور باور روایت سعودی‌ها توسط کاخ سفید را سخت می‌کند که می‌گوید مرگ خاشقچی یک اتفاق بوده است».

واشنگتن‌پست در این خصوص از یک سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سوال کرده، اما وی حاضر به پاسخ نشده است.

واشنگتن‌پست در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد که مقامات اطلاعاتی آمریکا، کارشناسان سیاست خارجی این کشور و همچنین قانون‌گذاران آمریکایی به‌سرعت پس از انتشار بیانیه شب گذشته دیوان پادشاهی سعودی، این رژیم را به تلاش برای سفیدنمایی ماجرا متهم کرده‌اند.

سناتور «ریچارد بلومنتال» در این خصوص گفت: «آن‌ها در حال خریدن زمان و به دنبال سرپوش گذاشتن بر قضیه هستند. سعودی‌ها می‌خواهند تقصیر را به گردن تعدادی قربانی بیندازند و تحقیقات را صرفا به دولت عربستان سعودی محدود کنند.»

این روزنامه به تناقض‌گویی مقام‌های سعودی در ارتباط با حضور خاشقچی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول ترکیه اشاره می‌کند و می‌نویسد، دولت سعودی پیشتر اعلام کرد که بود که خاشقچی همان روز حضور خود در کنسولگری، آن را ترک کرده است و خبری از محل سکونت او ندارند.

بر اساس این گزارش، هیچ گونه شواهدی دال بر این که خاشقچی قرار است با سعودی‌ها در مورد بازگرداندن او به کشورش، دیدار کند، وجود نداشته است.

واشنگتن پست نوشت: «مشاوران ترامپ گفته‌اند که رئیس جمهور ترامپ در محافل خصوصی ابراز تردید کرده است که عملیات [قتل خاشقچی]بدون اطلاع بن سلمان اتفاق افتاده باشد. شماری از مشاوران ترامپ به او گفته‌اند که سعودی‌ها تلاش دارند داستانی را بسازند تا با آن بتوان جلوی سرزنش کردن، ولی عهد سعودی را بگیرند».
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جمال خاشقجی
نظرات شما
نظرسنجی
انتشار فایل صوتی جدید چه تاثیری در آینده سیاسی محمدجواد ظریف خواهد داشت؟
پیشخوان