تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

آینده صنعت مرغ گوشتی کشور بعد از ۱۳آبان؟/ مشکل صنعت سیاست‌های غلط داخلی و بی‌تدبیری است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: به فرض تشدید تحریم‌ها در ۱۳ آبان ماه جاری با توجه به تعداد جوجه در سالن‌های پرورش کشور و دپوی دان در بنادر حداقل تا ۵ ماه آینده مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز کشور نخواهیم داشت.
آینده صنعت مرغ گوشتی کشور بعد از ۱۳آبان؟/ مشکل صنعت سیاست‌های غلط داخلی و بی‌تدبیری است
رویداد۲۴ برومند چهارآیین در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه در حال حاضر 155 میلیون قطعه جوجه یکروزه تا 42 روزگی در سالن‌های پرورش کشور است، اظهار کرد: این تعداد مرغ و جوجه در سالن پرورش کشور می‌تواند پاسخگوی نیاز ما را در آبان و آذرماه سالجاری باشد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 3 میلیون تن کنجاله سویا و ذرت در بنادر دپو شده است که می‌تواند امکان پرورش مرغ را برای 90 روز دیگر تضمین کند.   

به گفته وی؛ مصرف ماهیانه ذرت و کنجاله سویای مرغداری‌ها 700 هزار تن است.

چهارآیین مهمترین مشکل صنعت مرغ گوشتی کشور را نه احتمال تشدید تحریم‌ها در 13 آبان بلکه سیاست‌های غلط داخلی و بی‌تدبیری دانست.

وی اضافه کرد: متاسفانه بی‌تدبیری موجب شده نهاده‌های دپو شده در بنادر به دست مرغداران نرسد و مرغداران با مشکل جدی در این زمینه رو به رو شوند.

چهارآیین همچنین از تعیین قیمت 8300 تومان برای هر کیلوگرم مرغ شیرینگ پک شده خط 01 خبر داد که 2250 تومان پایین‌تر از قیمت تمام شده است.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم اجرای سیاست غلط سرکوب قیمت است، افزود: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ شیرینگ پک شده خط 01، 10850 تومان است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور با بیان اینکه اجرای این قیمت زیان سنگین تولیدکنندگان را در پی دارد، توضیح داد: 70 درصد مرغداری‌های کشور 20 هزار قطعه ای هستند. سرمایه در گردش یک واحد با این تعداد 300 میلیون تومان است. اگر هر واحد 45 تا 50 تن تولید داشته باشد با خرید هر کیلوگرم مرغ 2 هزار تومان پایین تر از قیمت تمام شده تولید، می‌توان گفت با تعیین قیمت 8300 تومان مرغدارن کشور در هر دوره حداقل 100 میلیون تومان زیان خواهند دید.

چهارآیین در پایان تاکید کرد: با یک حساب ساده می‌توان به نتایج منفی قیمت غیر کارشناسی تعیین شده پی برد و به این نتیجه رسیده که برای نابودی صنعت مرغ گوشتی کشور نیاز به تشدید تحریم‌های در 13 آبان نخواهیم داشت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مرغ ، گوشت ، صنعت ، مرغداری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان