تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷
موحدی کرمانی:

عده‌ای می‌خواهند با ایجاد شبهه، اصل نظارت مجمع بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام را زیر سوال ببرند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از رویه عده‌ای که سعی دارند با ایجاد شبهه، اصل نظارت مجمع بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام را زیر سوال ببرند، گفت: بر اساس اصول قانون اساسی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت نظارت مجمع تفویض شده است.
 رویداد۲۴ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از رویه عده‌ای که سعی دارند با ایجاد شبهه، اصل نظارت مجمع بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام را زیر سوال ببرند، یادآورشد: بر اساس اصول قانون اساسی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت نظارت مجمع تفویض شده است.

 آیت الله موحدی کرمانی در جلسه صبح امروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن را به عهده داشت با اشاره به حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی و توجه مردم جهان به این جریان فرهنگی، عقیدتی گفت: اربعین حسینی سرآغاز پیروزی قیام وخون اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و ذلت و سقوط یزید و یزیدیان است. در این روز اسرای کربلا با عزت و صلابت به کربلا بازگشتند و در آنجا ندای لعن بر ظالمان و قاتلان فرزند پیامبر سردادند و این مبدا پیروزی خون بر شمشیر و سرآغاز شکست و هزیمت حقیقی دشمنان اسلام و اهل بیت بود.

وی درس بزرگ اربعین را توکل و اعتماد به خدا و سنت‌های الهی دانست و افزود: پیام بزرگ اربعین به تاریخ این است که یک انسان آزاده با توکل بر خدا حتی با دست خالی می‌تواند حکومت ظلم و جور را با همه وسعت و قدرت ساقط و رسوا نماید.

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به حجمه‌هایی که علیه مقوله نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت شکل گرفته است، گفت: عده‌ای سعی دارند با ایجاد شبهه، اصل نظارت مجمع بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام را زیر سوال ببرند در حالیکه بر اساس اصول قانون اساسی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت نظارت مجمع تفویض شده است و لذا همانگونه که شورای نگهبان موظف به انطباق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی است، این هیأت نیز وظیفه دارد این انطباق و عدم مغایرت را نسبت به سیاست‌های کلی ابلاغ شده انجام دهد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان