تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رهبران معنوی به میدان آمدند/ آخرین تلاش‌های اصولگرایان برای تصویب نشدن لوایح مبارزه با پولشویی

در فاصله کوتاه به جلسه برگزاری لوایح مبارزه با پولشویی چهره‌های سرشناس اصولگرا همچون آیت الله یزدی و موحدی کرمانی به میدان آمده‌اند تا جلوی تصویب لایحه گرفته شود.

رهبران معنوی به میدان آمدند/ آخرین تلاش‌های اصولگرایان برای تصویب نشدن لوایح مبارزه با پولشویی

رویداد۲۴ بعد از دو سه هفته مدام عقب افتادن لوایح مبارزه با پولشویی، ظاهرا روز یک شنبه آخرین لایحه در مجلس بررسی خواهد شد. با این حال اصولگرایان که در روز‌های گذشته سعی داشتند با ارسال پیامک و تجمع مقابل مجلس، مانع تصویب این لایحه شوند، در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا بررسی آن‌ها در مجلس، از آخرین تیر‌های خود برای هدف قرار دادن این لایحه استفاده می‌کنند.

روز گذشته سایت خانه ملت خبر داد حجت الاسلام والمسلمین آقای حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با علی لاریجانی دیدار کرده است. از جزئیات این دیدار خبری به بیرون درز نکرد، اما رصد رسانه‌های اصولگرا، به خوبی هدف از این دیدار را روشن کرده بود.

از سویی دیگر آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه به لاریجانی، بدون نام آوردن از لایحه نوشته است: «با توجه به رهنمود‌ها و تذکرات مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید قم و نگرانی‌های اعضای محترم جامعه مدرسین که غیر از جلسه حضوری که داشتیم یک جلسه کامل دیگر با یادآوری آثار مثبت و منفی آنچه در دستور کار روز یکشنبه پانزدهم مهر نود و هفت قرار دارد متذکر می‌شویم کاری نشود که ضمن مخالفت با مقامات ذکرشده، به‌زیان مملکت و نظام حاکمیت جمهوری اسلامی و در تاریخ کشور نقطه ضعف مجلس به‌حساب آید.»

پیش از این هم موحدی کرمانی گفته بود «این معاهده باعث می‌شود به‌طورمثال اگر ما بخواهیم به حزب‌الله، انصارالله و امثال آن‌ها کمک کنیم، جلوی ما گرفته شود و غیر از این هم مسائلی خطرناک را به دنبال خواهد داشت. به اعتقاد بنده در مرحله ابتدایی، مجلس باید هوشیار باشد و دقت کند تا این لایحه تصویب نشود، اگر هم تصویب کند من مطمئن هستم شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد. شورای نگهبان هم که رد کند، به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد آمد و من معتقدم این مجمع کاملا بیدار است...»

به جز این ائمه جمعه نیز این هفته حسابی از خجالت FATF در آمدند. روزنامه کیهان هم، در تیتر یک، تصویب این لایحه را به حمایت از تروریست‌های اهوازی مربوط کرده است.

یک منبع آگاه به رویداد۲۴ گفته است، فراکسیون مستقلان و یاران لاریجانی در مجلس در جمع بندی نهایی، تصمیم گرفتند این لایحه را تصویب کنند و با توجه به موافقت فراکسیون امید، این لایحه روز یکشنبه با رای نمایندگان تصویب خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خبرگان رهبری ، جنتی ، یزدی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان