تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷
رویداد ۲۴ بررسی کرد؛

بازار داغ مشاغل مرتبط با اربعین/ از سفر به کربلا با اپتیما تا ویزای ۸ ساعته!

با نزدیک شدن به اربعین بازار مشاغل جدید در صفحات مجازی زیاد شده و اتفاقا بسیاری از مردم از آنها استقبال کرده‌اند.

بازار داغ مشاغل مرتبط با اربعین / سفر به کربلا با اپتیما !

رویداد۲۴ المیرا بابایی: چند روز دیگر تا اربعین حسینی باقی نمانده است؛ بازار مشاغل مرتبط با این اربعین نیز حسابی گرم شده است و برخی از افراد با دادن آگهی در شبکه‌های اجتماعی درپی کسب درآمد با شیوه‌های جدید هستند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

گرفتن ویزای عراق زیر ۸ ساعت

گرفتن ویزای عراق زیر ۸ ساعت یکی از عناوین آگهی‌هایی است که در سایت‌های آگهی به چشم می‌خورد. پیگیری‌های رویداد۲۴ حاکی است که برخی از افراد با گرفتن پاسپورت و عکس کمتر از ۸ ساعت اقدام به گرفتن ویزای فوری برای زائران می‌کنند؛ این درحالی است که گرفتن ویزا درحالت عادی بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد.
 
بازار داغ مشاغل مرتبط با اربعین / سفر به کربلا با اپتیما !
آقای «م» یکی از افرادی است که می‌گوید ۸ ساعته ویزا آماده می‌کند. او در گفت‌وگو با رویداد۲۴ خود را کارمند یکی از وزارتخانه‌ها معرفی می‌کند و ما را دعوت می‌کند برای اطمینان بیشتر به وزارتخانه برویم. «م» می‌گوید: در ازای گرفتن ۷۰۰ هزار تومان ویزای عراق را در ظرف چند ساعت آماده می‌کنم. از او می‌پرسم کار شما قانونی است، پاسخ می‌دهد بله کاملا قانونی است و شما برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانی مدارک را به محل کار (وزارتخانه) بیاورید این درحالی است که هزینه گرفتن ویزای دولتی ۲۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

رفتن به کربلا با اپتیما

تعداد کسانی که با ماشین‌های شخصی قصد رفتن به کربلا می‌کنند هم کم نیست. گویا آنها نیز بدشان نمی‌آید در روزهایی که مشکلات اقتصادی کمر مردم را خم کرده، هم زیارت خود را انجام دهند، هم درآمدی در مسیر داشته باشند. به همین جهت صفحات آگهی‌ها پر از ماشین‌های مختلف از پراید و پرشیا گرفته تا ماشین‌های لوکس که فراخوان مسافر می‌دهند.
 
سروش راننده ماشین اپتیما یکی از رانندگانی است که برای رساندن هر مسافر تا مرز تهران ۴۰۰ هزار تومان می‌گیرد و مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای رفت و برگشت از مهران تا نجف از هر مسافر می‌گیرد؛ با این حساب هزینه هر مسافر برای رفت و برگشت از تهران تا کربلا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌شود که اگر ۳ نفر هم در ماشین لوکس خود سوار کند به راحتی نزدیک به ۷ میلیون تومان به دست آورده است.
 
بازار داغ مشاغل مرتبط با اربعین / سفر به کربلا با اپتیما !

بازار داغ مشاغل مرتبط با اربعین / سفر به کربلا با اپتیما !

بازار دیگر خودرو‌ها هم برای رساندن مسافران به مرز یا کربلا داغ است از پراید گرفته تا پژو پرشیا و «ام وی ام» نیز راکبان جدیدی هستند که قصد کربلا می‌کنند و هرکدام نرخ‌های متفاوتی به مسافران می‌دهند که با توجه به کیفیت خودرو از ۱۵۰ هزار تومان شروع شده و تا ۴۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

فروش انگشتر برای گرفتن ویزای عراق

برخی دیگر از افراد هم هستند که برای گرفتن ویزا اقدام به فروش اجناس خود می کنند؛ حسین یکی از افرادی است که در صفحات مجازی اقدام به فروش انگشتر خود کرده است تا بتواند هزینه ویزا را بپردازد. 

بازار داغ مشاغل مرتبط با اربعین / سفر به کربلا با اپتیما !

 

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان