تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷
بار سنگین بر دوش وزارت صنعت؛

توقعات روحانی از وزارتخانه‌ای با امضاهای طلایی

سخنان رییس‌جمهوری در خصوص وجود امضاهای طلایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین بخش‌های صحبت‌های او در مورد این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی بود.

رویداد۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت با گذشت بیش از یک سال از آغاز به کار دولت دوازدهم شرایط خاصی را تجربه می‌کند. محمد شریعتمداری که دوره حضورش در این وزارتخانه به بیش از ۱۴ ماه نرسید، در نهایت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفت تا جای خود را به رضا رحمانی بدهد، فردی که پیش از آن به عنوان قائم مقام وزیر صنعت در امر تولید مشغول به کار بود.

رحمانی روز گذشته توانست در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با کسب ۲۰۳ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۶۵ رای به عنوان دومین وزیر صنعت، معدن و تجارت در کابینه دولت دوازدهم کار خود را آغاز کند.

نقطه عطف جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی در مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت، سخنان رییس‌جمهوری در مورد این وزارتخانه بود، جایی که روحانی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم و کلیدی خطاب کرد، وزارتخانه‌ای که در آن امضا‌های طلایی وجود دارد؛ موضوعی که موجب شده که شخص رییس‌جمهوری در جلسه‌ای با رضا رحمانی از او بخواهد تا اگر "شخصی را به مدت یک سال هم در پستی قرار داد حتی اگر ابوذر و سلمان هم بود، او را تغییر دهد، چرا که متاسفانه در جامعه ما فرد سالم توسط عده‌ای دیگر آلوده می‌شود و آن قدر دور او می‌گردند و طواف معکوس می‌کنند که آن فرد را در منجلابی قرار می‌دهند و در این زمینه باید حواس‌ها جمع باشد".

رییس‌جمهوری با تاکید بر این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت بار بسیار سنگینی را به دوش می‌کشد از رضا رحمانی درخواست کرد تا علاوه بر بخش صنعت و تولید، تامین نیازمندی‌های مردم و کالا‌هایی که باید در اختیار آن‌ها قرار بگیرد را در اولویت کاری گنجانده و در عین حال هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی را در دستور کار قرار دهد.

روحانی در ادامه صحبت‌هایش به تلاطم‌های اخیر بازار ارز و تاثیر آن بر بخش صنعت، معدن و تجارت پرداخت و به سوء‌استفاده عده‌ای از ارز یارانه‌ای اشاره کرد. وی معتقد بود که اکثر تجار، بازرگانان، صادرکنندگان، واردکنندگان، مغازه‌داران و بنگاه‌داران کشور از افراد دلسوز هستند، اما در برخی از مناصب عده‌ای سوء‌استفاده‌گر نیز پیدا می‌شوند که لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به آن واقف بوده و اجازه فعالیت سودجویان را ندهد.

رییس‌جمهوری در نطق خود مربوط به دفاع از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر این‌که همواره دو موضوع برای مسئولان کشور اصل قرار داشته است؛ یکی رضای خدا و دیگری رضایت مردم و تمام احکام و وظایف و تلاش‌های مسئولان ذیل این دو اصل تعریف می‌شود، اظهار کرد که امیدواریم با تلاش و کوشش بیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط بهتری برای مردم در این حوزه فراهم شود.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا رضا رحمانی به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت طی سه سال پیش رو در این وزارتخانه چه عملکردی از خود به جا می‌گذارد و تا چه حد می‌تواند در مسائل مدنظر رییس‌جمهوری و توقعات جامعه در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور موفق باشد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان