تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷
براساس آخرین تحولات بازار؛

آپارتمان‌های پرطرفدار در میان خریداران

مطابق با آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در شهر تهران طی یک ماه ابتدایی فصل پاییز معادل ۱۸ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۳میلیون و ۶۱۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.
رویداد۲۴  توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده بر حسب قیمت هر مترمربع بنا در مهرماه به گونه‌ای بوده است که واحد‌های مسکونی در دامنه قیمتی ۶ تا ۷ میلیون تومان با سهم ۷/ ۹ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات پایتخت را به خود اختصاص داده و دامنه‌های قیمتی ۵ تا ۶ میلیون و ۴ تا ۵ میلیون تومان به ترتیب با سهم‌های ۴/ ۹ و ۱/ ۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، توزیع حجم معاملات به گونه‌ای بوده که ۲/ ۵۴ درصد واحد‌های مسکونی با قیمت کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران یعنی ۸ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان معامله شده‌اند. در عین حال از مجموع معاملات خرید و فروش ثبت شده در بنگاه‌های املاک به لحاظ سطح زیربنا، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحد‌های مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع معادل ۶/ ۱۴ درصد اختصاص داشته است. همچنین آپارتمان‌های دارای زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متر و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۵/ ۱۴ و ۵/ ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان