تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزئیات پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت/ کارمندان، وجه نقد و سبد کالایی می‌گیرند

بر اساس مصوبه هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری» به تصویب رسید اما زمان پرداخت و نحوه ارائه این کمک جبرانی هنوز مشخص نشده است.

جزئیات پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه: کارمندان، وجه نقد و سبد کالایی می‌گیرند

رویداد۲۴ ندا جعفری: بر اساس مصوبه هیات دولت و به پیشنهاد مشترک وزارتخانه تعاون و سازمان برنامه و بودجه، سازمان برنامه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی آن‌ها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آن‌ها واریز شود.

بر اساس بند ۳ تصویب نامه، مسئولیت و چگونگی اجرای این مصوبه بر عهده سازمان برنامه و بودجه است. محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی خود با رویداد۲۴ درباره نحوه پرداخت این کمک جبرانی توضیح داده است:

پیش از اعلام مصوبه دولت برای کمک جبرانی قرار بر این بود بسته حمایتی به کارکنان ارائه شود، پرداخت حقوق جبرانی به کارمندان و کارگران در راستای همان بسته‌های حمایتی است یا موضوعی جداگانه است؟

بسته حمایتی دولت هنوز نهایی نشده است و نظرات درباره چگونگی پرداخت آن به کارکنان و کارمندان و کارگران دولت متفاوت است برخی بر این عقیده‌اند که این کمک باید در قالب بسته حمایتی عرضه شود و برخی دیگر معتقدند باید به صورت وجه نقد به حساب افراد واریز شود البته باید موضوع تورم را نیز در این طرح در نظر گرفت، زیرا ارائه بسته حمایتی منجر به رونق تولید خواهد شد در حالی که پرداخت نقدی تورم‌زاست.

افزایش حقوق کارکنان دولت از چه منبعی است؟ و با توجه به کسری بودجه دولت چگونه این منبع قرار است تامین شود؟

افزایش حقوق کارکنان دولت از محل افزایش نرخ ارز صورت گرفته است که از دو منبع افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و خوراک پالایشگاه‌ها است. سال گذشته نرخ ارز برای خوراک ۳۸۵۰ تومان بود، اما با توجه به نرخ ارز نیمایی که رقمی حدود ۷۵۰۰ تا ۸ هزار تومان برآورد شده است که از فاصله این نرخ محاسبات صورت می‌گیرد. ضمن آنکه تاکنون حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان از این منبع وصول شده و تا پایان سال این رقم به ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

نحوه پرداخت به صورت کالابرگ و بن کارت است یا به صورت واریز مستقیم به حساب‌ها صورت می‌گیرد؟ این موضوع بحث افزایش حقوق است یا کمک کالایی؟

نحوه پرداخت احتمالا به دو صورت سبد کالایی یا به صورت وجه نقد خواهد بود که برخی بر ترکیبی بودن آن تاکید دارند.

میزان پرداخت برای تمام وزارتخانه‌ها یکسان است یا هر وزارتخانه مبنای متفاوتی دارد؟

این موضوع وزارتخانه‌ای نیست و قرار بر این است تا به همه افرادی که دستمزدی زیر ۳ میلیون تومان دارند این رقم پرداخت شود و در این طرح کارمند وزارت نفت با کارمند آموزش و پرورش و ... فرقی ندارند.

این  کمک جبرانی به کارگران چگونه پرداخت خواهد شد و آیا تنها کارگران زیرمجموعه دولت این بسته را دریافت خواهند کرد؟

سازمان برنامه و بودجه در حال جمع اوری اطلاعات افراد است و اسامی از سوی این سازمان اعلام خواهد شد.

این بسته در چند مرحله پرداخت خواهد شد؟ و آیا رقم پرداخت اولیه مشخص است؟

هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم، اما احتمالا در ۲ تا ۳ مرحله این سبد کالایی تا پایان سال ارائه خواهد شد اما رقم اولیه هم مشخص نشده است.‌

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
به صورت نقدی با یارانه آن تورم زا نباشد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان