تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

ساخت نیروگاه هسته ای شناور چین آغاز شد

کار ساخت نخستین نیروگاه برق هسته ای شناور چین در شهر یانتای در واقع در شرق این کشور آغاز شد.
ساخت نیروگاه هسته ای شناور چین آغاز شد
رویداد۲۴ روزنامه گلوبال تایمز روز سه شنبه گزارش کرد این نیروگاه که دارای یک یا دو واحد تولید برق اتمی خواهد بود و در دریا ساخته می شود می تواند برق و گرمای تولیدی مورد نیاز مناطق سردسیر شمال کشور را تامین کند.

کار ساخت نیروگاه در مراحل اولیه قرار دارد و مسئولان مرکز توسعه و تحقیقات نیروگاه برق هسته ای یانتای می گویند که اولین بخش از نیروگاه تا سال 2021 میلادی به بهره برداری خواهد رسید و به دنبال آن قادر خواهد بود تا انرژی پاک را در اختیار شهرهای ساحلی و جزایر و مناطق ذی ربط قرار دهد.

گزارش می افزاید چین در توسعه نیروگاه های هسته ای گام های بلندی برداشته است و همچنان امیدوار به تضمین این راهبرد برای تولید برق اتمی برای مناطق بیشتری از سراسر کشور است و شرکت ملی برق هسته ای چین کار اجرای طرح را انجام می دهد.

دولت محلی این شهر با شرکت یاد شده برای اجرای طرح همکاری می کند و اعلام کرده است که نیروگاه ها و ایستگاه های برق هسته ای شناور بیشتری در سیزدهمین برنامه توسعه پنج ساله چین ساخته خواهد شد.

دولت چین و شرکت ملی برق هسته ای این کشور گفته اند که نزدیک به 20 ایستگاه برق هسته ای شناور برای تامین نیرو و آب برای جزایر دریای جنوبی چین ساخته خواهد شد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: چین ، نیروگاه ، برق ، اقتصاد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان