تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷
علی بختیار:

ایرادات «CFT» در جلسه‌ای با حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان برطرف می‌شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجلس به دنبال رفع ایرادات هستیم و پیشنهاد می‌کنم که اعضای محترم شورای نگهبان هم در این جلسات حضور داشته باشند.

ایرادات «CFT» در جلسه‌ای با حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان برطرف می‌شود

رویداد۲۴ علی بختیار درباره موج جدید تحریم‌ها که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شد، گفت: تحریم‌هایی که اعلام شد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از سوی آمریکا و دولت این کشور وجود داشته و دارد.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایالات متحده همیشه به ما تهمت زده و ما را تهدید کرده است و هیچ وقت از آن‌ها حسن نیتی ندیدیم. 

وی با بیان این‌که امروز مشاهده می‌کنیم که آمریکایی‌ها سر برجام با ما مذاکره می‌کنند اما بدعهدی می‌کنند و زیر آن می‌زنند،‌ اظهار داشت: با رفتارهایی که ایالات متحده از خود نشان داده و می‌دهد نگرش دنیا نسبت به این کشور تغییر کرده است مردم دیگر فریب‌ رفتارهای دولتمردان آمریکایی مخصوصا با حضور شخصی مانند ترامپ نمی‌خورند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دنیا فهمیده است که ایالات متحده قابل اعتماد نیست.

وی تاکید کرد: قطعا در سازمان ملل پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و در مراجع حقوقی حاضر خواهیم شد و به همگان نشان می‌دهیم که سیاست ما برمبنای تعامل است و اجازه نمی‌دهیم یک کشور با زورگویی بخواهد جهان را اداره کند و به کشورهای دیگر زور بگوید.

بختیار یادآور شد: در برجام ما نشان دادیم که اهل مذاکره و گفت‌وگو هستیم و بده بستان‌هایی را هم انجام دادیم اما این آمریکایی‌ها بودند که به تعهد خودشان عمل نکردند و فکر کردند با قانون جنگل و زورگویی می‌توانند بر جهان مدیریت کند اما نمی‌دانند حنایشان دیگر رنگی ندارد؛ دنیا به این فکر می‌کند آیا ایالات متحده‌ای که به برجام خیانت کرد قابل اعتماد است؟ خیر چنین نیست .

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که نشان می‌دهد که برخلاف گفته‌های ایالات متحده و هم پیمان‌هایش ما اهل گفت‌وگو تعامل هستیم «CFT» و «FATF» است. ما با گروه اقدام مالی همکاری داریم و همواره در صف اول مبارزه با تروریسم بودیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن زمان که از القاعده حمایت می‌کردند ما این گروه را تروریست می‌دانستیم و با آن‌ها مقابله می‌کردیم، ایران نخستین کشوری بود که با برنامه‌ریزی مقابل داعش ایستاد و مبارزه کرد و شهید در این راه داد.

وی تاکید کرد: ما مبارزه با تروریسم را با جدیت و بدون فریب‌کاری پیگیری می‌کنیم و ترسی هم نداریم . با مجامع بین المللی که بخواهند مقابل تروریسم ایستادگی کنند در صف اول مبارزه خواهیم بود به همین دلیل است که رأی به لوایح چهارگانه دادیم .

بختیار بار اشاره به رد «CFT» از سوی شورای نگهبان گفت: کمیسیون امنیت ملی نسبت به ایراداتی که شورای نگهبان گرفته است اقدام خواهد کرد.

نماینده مردم بافت خاطرنشان کرد: در مجلس به دنبال رفع ایرادات هستیم و پیشنهاد می‌کنم که اعضای محترم شورای نگهبان هم در جلسات حضور داشته باشند قبلا هم این تجربه در مورد لوایحی که این شورا رد کرده بود جواب داده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان