تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷
واکنش هادی مرزبان به قیمت بالای بلیت نمایش‌ها

مردم را از تماشاخانه‌ها فراری می‌دهند

هادی مرزبان با انتقاد از قیمت بالای بلیت برخی از نمایش‌ها، این اقدام را عامل فراری دادن مخاطبان از تماشاخانه‌ها دانست.
مردم را از تماشاخانه‌ها فراری می‌دهند
رویداد۲۴ هادی مرزبان کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «آهسته با گل سرخ» را روی صحنه تماشاخانه سنگلج دارد در واکنش به هزینه گزاف برخی بلیت های تئاتر گفت: «اشکال کار اینجاست که خیلی از دوستان گمان می برند تئاتر هم هندوانه است که اگر گران تر باشد، پس لزوما بهتر است. نه من و نه هیچ کدام از بچه هایی که با من کار می‌کنند میلیاردر نیستند اما ما برایمان مهم است که تماشاگر بتواند بیاید تئاتر تماشا کند و سعی کنیم پای مردم را به تماشاخانه‌ها باز کنیم نه اینکه آن ها را فراری دهیم.

یک کارمند در بهترین حالت حدود حقوق اش بین دو تا سه میلیون است، همین آدم چطور می تواند برای تماشای نمایش من که بلیت اش تازه ۴۰ هزار تومان است، هزینه کند چه برسد به رقم های بالاتر! گواه این مسئله هم این است که بلیت‌های نمایش ما برای روز یکشنبه که نیم بها است از یک هفته جلو ترخریداری می شود پس برای مردم مهم است که همین بلیت ۴۰ هزار تومانی را هم نصف قیمت تهیه کنند.»

مرزبان از نیم بها شدن بلیت های نمایش خود در روز دوشنبه خبر داد و گفت: «با وجود آنکه در تمام روزهای اجرا سالن پر است و مردم استقبال خوبی از نمایش « آهسته با گل سرخ» داشتند اما وقتی می بینم مردم برای روزهای یکشنبه که بلیت نیم بها است از ده روز جلو تر برنامه ریزی می کنند ترجیح می دهم بخاطر همین شور و علاقه مردم روز دوشنبه را هم برای نمایش خودمان نیم بها اعلام کنم.»

این کارگردان ادامه داد: «ما در همان سالن های طراز اول هم کار اجرا بردیم و همان موقع هم چانه می زدیم که قیمت بلیت ها را پایین بیاورند چرا که معتقدم شرایط مطلوبی باید برای دو قشر وسیع کارمند و دانشجو فراهم شود. می گویند باید تئاتر در سبد فرهنگی خانواده ها قرار بگیرد در صورتی که خودشان کاری می کنند که مردم فراری شوند.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هادی مرزبان
نظرات شما
پیشخوان