تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ظریف افشا کرد؛

پشت پرده تبلیغات چند صد میلیاردی «جا‌هایی که از پولشویی سود می‌برند» علیه پیوستن ایران به FATF + فیلم

محمد جواد ظریف پشت پرده جنجال‌های به وجود آمده درباره عدم انطباق قوانین مبارزه با پولشویی در قوانین ایران را افشا کرد.
پشت پرده تبلیغات چند صد میلیاردی «جا‌هایی که از پولشویی سود می‌برند» علیه پیوستن ایران به FATF + فیلم
رویداد۲۴ وزیر خارجه کشورمان در خصوص فضاسازی هایی که علیه لوایح FATF در کشور به راه افتاده گفت: اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی ها صادقانه است؛ یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند. اما فکر می‌کنم پشت برخی از این نگرانی ها منافع اقتصادی است.

وزیر خارجه ایران گفت: بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند.

او در مورد اینکه آیا فکتی برای این ادعا دارد یا خیر گفت: اگر کدی هم در این باره داشته باشم امکانش را ندارم که علنی کنم؛ ولی کدهای زیادی در مورد میزان پولشویی در کشور وجود دارد.


وزیر خارجه کشورمان گفت: من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم؛ اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند.

او به برخی فضا سازی ها علیه بودجه وزارت خارجه نیز اشاره کرد و گفت: مجموع بودجه وزارت خارجه از دلاری و ریالی و حقوق کارمندان و اجاره نمایندگی ها هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است؛ یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه های فرهنگی که برخی ارگان های قدرتمند کشور ارتباط دارند.


ظریف گفت: با این وضعیت ما نمی‌توانیم با آن فضا سازی مقابله کنیم. کسانی که یک قلم معامله شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد باشد فضاسازی کرده اند. آنها میتوانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضا سازی شان کنند.


او تاکید کرد: من هیچ دستگاهی را متهم نمیکنم؛ من افرادی که در این قضیه منافع دارند را پشت القا این تصورات میدانم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان