تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷
وزیر علوم خبر داد:

بررسی ایجاد رشته تحصیلی و مقاطعی در حوزه حقوق شهروندی

وزیرعلوم گفت: می توانیم رشته های تحصیلی و مقاطعی در حوزه حقوق شهروندی داشته باشیم که در دست بررسی است.
بررسی ایجاد رشته تحصیلی و مقاطعی در حوزه حقوق شهروندی
رویداد۲۴ منصور غلامی امروز در سومین نشست سراسری دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها گفت: وزارت علوم برای اینکه در توسعه حقوق شهروندی فعال‌تر عمل کند برنامه دارد.

وی افزود: وزارت علوم در آموزش و تربیت جوانانی که یک دوره از زندگی خود را در دانشگاه‌ها طی می‌کنند، برنامه دارد تا این جوانان را با آموزش‌هایی که دارد آماده کند تا بتوانند نقش اثرگذاری در حوزه حقوق شهروندی داشته باشند.

غلامی ادامه داد: در این زمینه می‌توان دو واحد اختیاری در حوزه حقوق شهروندی تعریف کرد. همچنین در فعالیت‌های دانشجویی، انجمن‌های دانشجویی، کانون‌های دانشجویی و یا تشکل‌های اجتماعی دانشجویان در حوزه حقوق شهروندی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وزیر علوم اظهار داشت: همچنین می‌توانیم رشته‌های تحصیلی و مقاطعی در حوزه حقوق شهروندی داشته باشیم که این موضوع در دست بررسی است.

غلامی تصریح کرد: توجه و رعایت اجرای مصوبات حقوق شهروندی جزء بحث‌هایی است که در گروه‌های نظارت و ارزیابی و در نشست‌ها مطرح می‌شود و تلاش ما این است که در مجموعه‌های علمی و پژوهشی خود شرایطی را فراهم کنیم تا اساتید و محققان به منابع علمی حقوق شهروندی بیشتر دسترسی پیدا کنند.

وی از دیگر کار‌هایی که در این زمینه در حال انجام است، به فراهم کردن منابع کتابخانه‌ای در حوزه شهروندی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها از خدماتی که در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهند، به حقوق شهروندی توجه داشته باشند.

وزیر علوم اظهار داشت: وزارت علوم در توسعه و تشویق مباحث حقوق شهروندی آمادگی دارد که با وزارتخانه‌های مختلف، همکاری کند.

وی افزود: از سمینار‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود وزارت علوم حمایت می‌کند.
منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان