تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
آغاز طرح بسته حمایتی دولت؛

واریز۲۰۰هزار تومان به حساب کارکنان و بازنشستگان

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت (واریز۲۰۰هزارتومان به حساب حقوق) از روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه به صورت مرحله‌ای آغاز شده است.

رویداد۲۴  دوم آبان ماه سال جاری هیأت دولت بسته حمایتی از خانوار‌های کم درآمد را تصویب کرد. این تصمیم از سوی دولت زمانی آغاز شد که نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال ۹۶ شروع به افزایش کرد و به تبع آن قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار با رشد قیمتی محسوسی روبه‌رو شد. بدین منظور مسئولان دولتی از چندین ماه پیش به فکر تهیه بسته حمایتی از خانوار‌های کم درآمد و افراد تحت پوشش افتادند.

اولین مرحله این طرح از تاریخ دوشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۷ عملیاتی شد.

۱- مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است؛ دراین طرح به ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوار‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود نمایند.

۲- کالا‌های هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی موردنیاز خانوار‌ها ست که سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالا‌ها نمایند.

۳- بر این اساس فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح عبارتند از: فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی، تعاونی روستایی کشور.

در مرحله اول اجرای این طرح از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور اقدام شده است تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالای ارائه شده به مشمولین نیز تضمین شده باشد.

البته به جز مددجویان و مشمولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی همانطور که محمد شریعتمداری در هفته گذشته گفته بود، این بسته حمایتی مشمول شاغلین و بازنشستگان نیز شد و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به کسانی که حقوق کمتر از ۳ میلون تومان داشتند واریز شد.

محمد شریعتمداری در هفته گذشته درباره جزئیات این بسته حمایتی گفت: برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوار‌ها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته‌های حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه‌های هدف پرداخت خواهد شد.

محمد شریعتمداری افزود: بسته‌های حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمان‌ها هستند تعلق خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالا‌های مختلف در اخیار این افراد قرار خواهیم داد گفت: برای کارکنان دولت نیز یک سیاست جبرانی اتخاذ شده که به طور متوسط مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به کسانی که حقوقشان زیر ۳ میلیون تومان است اعم از شاغلین و بازنشستگان تعلق میگیرد.

محمد شریعتمداری افزود: قرار است مبلغی نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان بسته‌های حمایتی را به دریافت کنندگان در آمد زیر ۳ میلیون از قشر کارگر و یا مستمری بگیران این سازمان تخصیص دهد.

وی ادامه داد: بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و ... که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است که با همان شرط در آمد زیر ۳ میلیون تومان در اختیار آن‌ها قرار میگیرد.

وزیر تعاون افزود: بسته حمایتی دیگری نیز برای دیگر بیمه شدگان و افرادی که در این گروه‌ها نبودند، پیش بینی شده که با همان شرط درآمد زیر ۳ میلیون تومان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
 
مطابق اعلام جزئیات بسته حمایتی دولت، باید گفت: تاکنون دو مرحله (مشمولان کمیته امداد، بهزیستی و مدد جویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت (واریز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به حقوق) انجام شده است. اکنون باید منتظر مراحل بعدی و جزئیات نحوه اجرای آن از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
بیکاران و مشاغل ازاد کم درامد چی
نظرات شما
پیشخوان