تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
عضو کمیسیون برنامه مجلس عنوان کرد:

کاهش نرخ ارز ادامه دارد/ اجتناب مردم از خریدهای غیرضرور

عضو کمیسیون برنامه مجلس از روند کاهشی نرخ ارز در روزهای آتی خبر داد و گفت: کفایت ذخایر ارزی و همچنین هوشیاری مردم برای اجتناب از خرید کاذب، بازار ارز را به ثبات می‌رساند.

کاهش نرخ ارز ادامه دارد/ اجتناب مردم از خریدهای غیرضرور

 

رویداد۲۴ محمد حسینی با اشاره به سرنوشت نرخ ارز در آینده، گفت: اکنون ما ذخایر ارزی مورد اطمینانی را داریم و با توجه به شرایطی که در فروش نفت پیش بینی می شود کمبود ذخایر ارزی نخواهیم داشت، از اینرو تشنجی را در بازار شاهد نخواهیم بود.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه با هوشیاری مردم و کاهش تقاضای کاذب برای خرید غیر ضرور ارز روند کاهش نرخ ها را شاهد هستیم، افزود: اکنون تنش های فضای مجازی نیز با آگاهی مردم به حداقل ممکن رسیده که این نیز از التهاب ارزی جلوگیری کرده است.

وی با تاکید بر اینکه التهابات ناشی از عملکرد سوء فضای مجازی از اقدامات دشمن برای نابه سامان سازی بازار بوده است، تصریح کرد: همه مردم آگاهانه فهمیدند که اقدامات دشمن است و امروز پاسخ مثبتی به این فضاسازی نخواهند داد.

حسینی ادامه داد: امیدواریم ثبات اقتصادی به بازار برگردد تا خرید، فروش و تولید در شرایط موجود رونق سابق را به دست بیاورد. وی با بیان اینکه پیش بینی ها حاکی از آن است که قیمت ارز دیگر افزایش نیابد، گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار نرخ ارز در همین سطح و تا حدودی پایین تر مشکل کشور را حل می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بیشترین میزان ارز کشور صرف تامین کالاهای اساسی می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کل ارز صادراتی در شبکه نیما عرضه می شود و ارز آزادی در بازار وجود دارد که نسبت به حجم این دو بازار کوچک تر است باید برنامه ریزی منسجم تری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار آزاد تا حدودی در تاثیر روانی قیمت ها موثر است، گفت: امکان مدیریت ارز برای سفرهای خارجی افراد ممکن نیست و باید بازار تعیین کننده نرخ این نوع ارز باشد.

نظرات شما
پیشخوان