تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
بحث درباره دستمزد ۹۸ هنوز زود است

کارگران هم سبد حمایتی می‌گیرند؟

توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار: دولت سهم خود از جهش قیمت‌ها را به کارگران بپردازد.
کارگران هم سبد حمایتی می‌گیرند؟
رویداد۲۴ عضو شورای عالی کار گفت:‌مکانیزم تخصیص بسته حمایتی به کارگران در جلسه عصر امروز مشخص می‌شود.

فرامرز توفیقی افزود: ساعت ۱۶عصر امروز جلسه کمیته دستمزد با قید فوریتی که وزیر کار در نظر گرفته، تشکیل می‌شود که نتیجه و خروجی این کمیته نشان‌دهنده آن است که در اسرع وقت جلسه شورای‌عالی کار باید تشکیل شود و تصمیم سازی‌هایی که در کمیته دستمزد گرفته می‌شود نیز باید در شورای‌عالی کار تبدیل به تصمیم شده و اعلام شود که قرار است چه اتفاقی بیافتد.

درباره اعطای بسته حمایتی به کارگران از سوی دولت گفت: در جلسه اخیر شورای‌عالی کار با حضور وزیر کار داشتیم که او اعلام کرد؛ خوشبختانه رییس جمهور با اعطای بسته‌های حمایتی به کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی موافق کرده است.

وی افزود:، اما هنوز مشخص نیست برای اجرای این کار چه زیرساخت‌هایی باید فراهم و یا چه راهکار‌هایی باید اجرایی شود. توفیقی عنوان کرد: چنین اقداماتی از سوی دولت، کار خوبی است و جزو حقوق اجتماعی مردم و وظیفه دولت است و باید انجام شود؛ اما کارگران به دنبال گرفتن اعانه و … نیستند بلکه در حقیقت کارگران به دنبال اجرای ماده ۴۱ قانون کار و روح حاکم بر بند‌های یک و ۲این قانون هستند.

وی ادامه داد: دولت به عنوان یک کارفرمای بزرگ و یکی از سه ضلع شرکای اجتماعی، وظایفی برعهده دارد که می‌توان به وظایف دولت در زمینه دستمزد کارگران در بند‌های یک و ۲وجود دارد و کارگران به دنبال این هستند که دولت مکلف و موظف است سهم خود را از جهش قیمت‌ها و افزایش‌های بی رویه و تحمیل شدید هزینه‌های سربار به خانواده را به کارگران پرداخت کند.

عضو شورای‌عالی کار توضیح داد: دولت باید به وظایف خود عمل کرده و سهم خود را در این موارد به کارگران بپردازد و درصدی از سهم خود را به دلیل افزایش قیمت‌ها در زمینه ترمیم قدرت خرید کارگران و خانواده‌های آن‌ها تقبل کند. این فعال حوزه کارگری گفت: ما فقط به دنبال دریافت سبد حمایتی و مزایا و معایب این طرح نداریم بلکه بحث اصلی این است که دولت به وظایف خود عمل کند.

وی تاکید کرد: دولت بر اساس ماده ۴۱قانون کار وظایفی دارد که باید به آن بپردازد و سهم خود را در افزایش قیمت‌ها بپذیرد و این مساله را در بودجه جامعه و خانواده کارگری به روشی که در شورای‌عالی کار باید مصوب شود؛ اجرایی کند.

توفیقی درباره میزان سهم دولت در این موارد عنوان کرد: دقیقا بر اساس جهش قیمتی که در سبد هزینه و معیشت اتفاق افتاده و آخرین مصوبه‌ای که در کمیته دستمزد و در شهریور ماه داشتیم رقم ۸۰۰هزار تومان فاصله میان دستمزد و هزینه سبد معیشت تعیین شده بود که متاسفانه در هفته منتهی به اول آذر این فاصله به یک میلیون و ۲۱۹هزار تومان رسیده است که اندازه و سهم و مقدر مشخص است، اما اینکه به چه میزان دولت بتواند بپذیرد و اختصاص دهند در اصل بحثی است که در شورای‌عالی کار حتما باید پیگیری شود و در آنجا چگونگی و نوع پرداخت این سهم مشخص خواهد شد.

عضو شورای‌عالی کار درباره اظهارنظر‌های مختلف درباره میزان افزایش دستمزد برای سال ۹۸ تاکید کرد: اکنون برای بحث در مورد دستمزد سال ۹۸ بسیار زود است و نباید در مورد مبلغ پیشنهادی دستمزد سال آینده از هم اکنون صحبت کنیم، زیرا در کمیته دستمزد تشکل‌های کارگری باید راجع به این موضوع بحث شود و به شور گذاشته شود تا به یک عدد و رقم مشخص برسیم و باید گفت: اکنون موضوع مهم مطالبات سال ۹۷ کارگران از دولت است که باید پیگیری شود و بتوانیم آن‌ها را بگیریم چراکه این روند چراغ راه حوزه کارگری در سال ۹۸ خواهد بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
خوبه ولله دولت هرچی داره میده به بهزیستی و کمیته امداد و کارمندا و بازنشسته ها پس ما کارگرای ساختمانی ادم نیستیم یا ایرانی نیستیم که هیچ کس بفکر ما نیست .هرچی این کد *۴# را میزنیم فقط میگه کمیته امداد و بهزیستی آدمن شما آدم نیستید
نظرات شما
پیشخوان