تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اقدام جدید دولت برای بنزین شکل گرفته است؛

اتصال کارت بانکی به کارت سوخت/ نیازی به صدور کارت های سوخت جدید نیست

اقدام جدیدی در دولت شکل گرفته تا کارت‌های بانکی که دست مردم است به کارت سوخت تبدیل شده و نیاز به صدور کارت‌های سوخت جدید نباشد.

رویداد۲۴ بالاخره پس از مدت‌ها بررسی نحوه مدیریت سوخت در دولت، در شرایطی که شاهد مصرف افسارگسیخته بنزین از یک سو و قاچاق گسترده این فرآورده استراتژیک نفتی از سوی دیگر بودیم، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "به‌منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً با استفاده از کارت سوخت انجام شود. "

این اطلاعیه به معنای اجباری شدن مجدد استفاده از کارت سوخت شخصی پس از ۳ سال است. کارت سوخت شخصی با تصمیم دولت یازدهم، از سال ۹۴ و پس از تک‌نرخی شدن بنزین، از حالت الزامی بودن در فرآیند سوخت‌گیری خارج شده بود.

 کارت بانکی شما همان کارت سوخت شماست

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اقدام جدید دولت برای کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: "امروز بیش از ۱۰ میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند و برای صادر کردن این تعداد از کارت سوخت باید ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌کردند درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، آنرا به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس بعلاوه ۱۰ (+۱۰) ثبت نام کنند تا بعد از یک هفته پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه‌ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می‌شود. "

بنابر گفته این عضو کابینه دولت، اقدام جدیدی در دولت شکل گرفته تا کارت‌های بانکی که دست مردم است به کارت سوخت تبدیل شده و نیاز به صدور کارت‌های سوخت جدید نباشد.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان