تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
یک درصددرآمدبانکها برای آموزش؛

بررسی‌ تاسیس بانک‌ فرهنگیان‌ درمجلس

نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز، تاسیس بانک فرهنگیان را به بحث و بررسی گذاشتند.

بررسی‌ تاسیس بانک‌ فرهنگیان‌ درمجلس

 

رویداد۲۴ نمایندگان در نشست علنی امروز (۳۰ آبان ماه ۱۳۹۷) در جریان بررسی ماده یک طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان مردم در خانه ملت تاسیس بانک فرهنگیان را منوط به بررسی بیشتر کمیسیون برنامه و بودجه کردند.

نمایندگان با ارجاع ماده ۳ این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ۱۰۳ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در جریان بررسی ماده ۳ طرح مذکور؛ مسعود پزشکیان رئیس جلسه علنی، اعلام کرد: با توجه به شرایط تاسیس بانک فرهنگیان، ضروری است برای رفع ابهامات موجود، کمیسیون بررسی های بیشتری انجام دهد.

براساس این ماده صندوق ذخیره فرهنگیان می تواند با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس ضوابط و قوانین و با استفاده از منابع و امکانات صندوق به تاسیس بانک فرهنگیان اقدام کند تا با اولویت پرداخت تسهیلات به فرهنگیان فعالیت کند.

یک درصد درآمد بانک‌های دولتی برای عدالت آموزشی

همچنین، نمایندگان در نشست علنی امروز در جریان بررسی ماده یک طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با این ماده با ۱۵۴ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده یک طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آمده است:ماده یک - معادل یک درصد درآمد شرکت ها و بانک های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در قانون بودجه سنواتی در ردیف خاص پیش بینی و به سرجمع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه‌ای وزارت آموزش و پرورش اضافه می شود تا در جهت توسعه عدالت آموزشی، بهبود معیشت فرهنگیان، تامین سرانه آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات فرهنگیان هزینه شود.

این اعتبار صد در صد تخصیص یافته تلقی می شود. خزانه داری کل کشور موظف است به صورت ماهانه حداقل یک دوازدهم یک درصد کل درآمدهای سال قبل را به وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرده و در پایان سال مالی با شرکت ها و بانک های مذکور تسویه کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان