تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

ادامه تظاهرات در پاریس علیه افزایش قیمت سوخت

ده‌ها هزار تن از مردم پاریس امروز (شنبه) نیز در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و سیاست‌های اقتصادی دولت دست به راهپیمایی می‌زنند.
ادامه تظاهرات در پاریس علیه افزایش قیمت سوخت
رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری رویترز، این دومین هفته تظاهرات "جلیقه زرد" در پاریس است که به اختلال سراسری در فرانسه منجر شده است.

نیروهای امنیتی فرانسه نگران نفوذ راست‌ها و چپ‌های افراطی در این راهپیمایی‌های هستند چون باعث افزایش چالش و درگیری می‌شود.

حدود ۳۰ هزار مامور پلیس برای برقراری امنیت در راهپیمایی پاریس حضور می‌یابند.

دبیرکل اتحادیه پلیس آلترناتیو فرانسه گفت: ما می‌دانیم که راست‌ها و چپ‌های افراطی در راهپیمایی حضور دارند. ما حتی انتظار داریم که گروه‌های تبهکار از حومه پاریس در این راهپیمایی‌ها شرکت کنند.

حدود ۳۰۰۰ افسر پلیس برای تامین امنیت راهپیمایی روز شنبه حضور دارند.

راهپیمایی‌های مردم پاریس در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و مالیات بر سوخت‌های دیزلی و بنزین از سوی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و افزایش قیمت سوخت است. همچنین یکی دیگر از موارد اعتراضی پیشنهاد دولت برای تاکید دولت برای خرید خودروهای سبز یا الکتریکی است.

شنبه گذشته نیز حدود ۳۰۰ هزار تن در راهپیمایی موسوم به "جلیقه زرد" در سراسر فرانسه حضور داشتند.

در پاریس مقام‌ها اجازه تجمع در نزدیکی برج ایفل را داده‌اند اما درخواست برای برگزاری راهپیمایی در "پلاس دلا کنکورد" که نزدیک مجمع ملی و کاخ الیزه است،‌ رد شد. همچنین برج ایفل برای بازدید عموم بسته است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان