تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۴
ثبت نام داوطلبان مجلس شورا؛

کدام نمایندگان روز ششم برای مجلس ثبت‌نام کردند

چهره‌های سرشناس اصولگرا و اصلاح‌طلب در روز پنجم ثبت‌نام به وزارت کشور و فرمانداری‌های کشور آمدند.

روز ششـــــم ثبت‌نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچون روز پنجم با حضور چهره‌های سر‌شناس اصلاح‌طلب و اصولگرا همراه بود.

اصلاح طلبانی که روز گذشته آمدند

روز گذشته (روز پنجم) چهره‌های همچون مرتضی الویری؛ شهردار پیشین تهران٬ سید حسن رسولی‎؛ استاندار دولت اصلاحات٬ محمدجواد حق‌شناس روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب٬ حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا‎ قائم مقام اعتماد ملی٬ نصرت‌الله تاجیک دیپلمات سابق کشور٬ محمد اشرفی اصفهانی رییس هیات بدوی تخلفات نهاد ریاست جمهوری٬ زهرا پیشگاهی‌فر‎ نوه شهید مدرس٬ فیاض زاهد روزنامه‌نگار٬ زهرا بهروزآذر، زهرا صدراعظم نوری و امیر آریازند از اعضای حزب اتحاد ملت ایران٬ سید رحیم ابولحسنی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و از اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی٬ سمیه طهماسبی رئیس شاخه زنان اعتماد ملی٬ سیدروح الله حسینی کاشانی برادر همسر وزیر اطلاعات٬ آقایار حسینی نماینده کارگران خوزستان٬ مهدی فرنیان‎ عضو شورای مرکزی اسلامی کار و رئیس سازمان دانشجویی این حزب٬ بهزاد حاجات‌نیا بخشدار کوار در دولت هشتم٬ نوذر امامی دبیر حزب اعتماد ملی شاخه فارس و فرماندار فسا در دولت اصلاحات، عبدالرزاق موسوی رئیس شورای بنیاد امید ایرانیان در استان فارس، مصطفی خسروی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و زینب بحرینی٬ سعید صفوی٬ محمدرضا افخمی رییس شورای منطقه همدان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی٬ مسعود مظفری عضو شورای مرکزی اتحاد و... از جمله چهره‌های اصلاح طلب بودند که برای مجلس دهم اعلام آمادگی کردند.

اصولگرایانی که دیروز آمدند

همچنین علی مطهری نماینده کنونی مجلس، اسماعیل کوثری نماینده کنونی مجلس٬ غلامعلی حدادعادل عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم٬ علیرضا زاکانی دبیرکل جمعه رهپویان ولایت٬ طیبه صفایی نماینده اصولگرای مجلس هشتم٬ سوسن صفاوردی همسر محمدعلی رامین٬ محمدحسن قدیری ابیانه٬ سفیر پیشین کشورمان٬ سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس دانشگاه کاشان در دولت اول محمود احمدی‌نژاد و معاون پارلمانی وزارت علوم در دولت دهم٬ سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس هشتم و معاون محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، علی اکبر فرهنگی و سعیدی، نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی و بیگی استاندار آذربایجان شرقی در دولت قبل٬ حسن کامران و نیره اخوان نمایندگان کنونی مجلس٬ مجید نادرالاصلی معاون استانداری استان اصفهان٬ حمید رسایی نماینده مجلس نهم٬ حسن بیادی دبیر کل جمعیت آبادگران٬ غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران٬ بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت٬ بیژن نوباوه وطن نماینده کنونی مجلس٬ حسن سبحانی‌نیا و اسماعیل جلیلی نمایندگان نیشابور و مسجد سلیمان٬ شهاب‌الدین صدر نماینده کنونی مجلس و... از اصولگرایانی بودند که برای مجلس دهم ثبت نام کردند.

اصلاح طلبانی که در روز ششم ثبت نام کردند

 

علیرضا محجوب
علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و رییس فراکسیون کارگری مجلس نهم نیز به وزارت کشور آمد تا برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی ثبت‌نام کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب که از سال ۱۳۵۷ و تاسیس حزب جمهوری اسلامی٬ تا سال ۶۶ و انحلال آن٬ عضو شورای مرکزی این حزب بوده است٬ از دوره پنجم مجلس شورای اسلامی تا کنون نماینده مجلس بوده است و سابقه مشاور کارگری نخست وزیر دولت جنگ و بازرس ویژه رئیس جمهور در امور کارگری در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نیز در کارنامه خود دارد.

مرتضی مبلغ
معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات از جمله کسانی اشت که صبح امروز با حضور در فرمانداری اصفهان از حوزه انتخابیه این شهر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. وی که هم اکنون عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران ایران است، به نظر می‌رسد که سرلیست احتمالی اصلاح طلبان اصفهانی برای انتخابات آتی مجلس باشد.

مسعود پزشکیان
مسعود پزشکیان نامش با دولت اصلاحات گره خورده است. وی در دولت دوم سید محمد خاتمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد و عملکرد خوبی را از خود بجای گذاشت.

پزشکیان در مجلس هشتم و نهم نمایندگی مردم تبریز را برعهده داشته است و در این مدت نقش مهمی را در مناسبات مجلس ایفا کرده است. بسیاری از کسانی که اخبار مجلس را مورد پیگیری قرار می‌دهند، نطق‌های آتشین او را همراه با آیات قرآن و جملات نهج البلاغه می‌دانند.

او امروز با حضور در فرمانداری تبریز برای دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شد.

سید محمود علیزاده طباطبایی
سید محمود علیزاده طباطبایی یکی از مشهور‌ترین وکلای دادگستری است که وکالت بسیاری از چهره‌های اصلاح طلب را برعهده داشته است.

وی در نخستین دوره انتخابات شورای شهر، نماینده مردم تهران شد. این وکیل پایه یک دادگستری امروز به فرمانداری نطنز رفت و از این حوزه انتخابیه برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

علی محمد نمازی
علی محمد نمازی معاون امور استان‌های حزب کارگزاران سازندگی است. او متولد لنجان است و در مجلس ششم نیز نمایندگی شهرش را برعهده داشت.

وی در حوزه انتخابیه لنجان برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است و به نظر می‌رسد که حضور او گرمای خاصی را به انتخابات مجلس این دوره لنجان ایجاد کند.

اشرف بروجردی
معاون سیاسی حزب اتحاد ملت که چند روز پیش به همراه چند تن از فعالان زن اصلاح طلب به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود، صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

او پس از انجام مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به احتمال زیاد در لیست اصلاح‌طلبان قرار خواهد گرفت، گفت: مجلس آینده٬ مجلس ترکیبی است اما وزنه اصلاح‌طلبان در آن بالا‌تر است. بروجردی تصریح کرد: در واقع اقبال مردم به اصلاح‌طلبان بیشتر از اصولگرایان است. او با اشاره به موانع موجود بر سر راه اصلاح‌طلبان گفت: برداشت سلیقه‌ای از قانون مانع اصلی اصلاح‌طلبان است و اگر مطابق قانون عمل شود، اصلاح‌طلبان مشکلی نخواهند داشت.

احمد حکیمی‌پور
احمد حکیمی‌پور هم اکنون نماینده مردم تهران در چهارمین دوره شورای شهر است. او که دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) است و سابقه نمایندگی در مجلس چهارم را نیز در کارنامه خود دارد، صبح امروز با حضور در فرمانداری زنجان از حوزه انتخابیه این شهر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

سهیلا جلودارزاده
سهیلا جلودارزاده از جمله زنان اصلاح طلبی است که در مجلس پنجم، ششم و هفتم سابقه نمایندگی مردم تهران را دارد. وی رئیس اتحادیه زنان کارگر و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار است. این فعال سیاسی اصلاح طلب صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است.

 

محمدرضا تابش
محمدرضا تابش که از مجلس ششم به این سو، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بوده است، امروز در فرمانداری اردکان حاضر و نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

قدرت‌الله علیخانی
شیخ قدرت‌الله علیخانی از جمله سیاست‌مداران کهنه کار قزوینی است که در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی حضور داشته است. وی در سال‌های اخیر که مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است، امروز از حوزه انتخابیه بوئین زهرا در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

 

غلامحسین تکفلی
این روز‌ها ثبت نام چهره‌های مشهور برای حوزه انتخابیه مشهد موجب شده تا تنور انتخابات در این شهر گرم‌تر از پیش شود. پس از ثبت نام غلامرضا انصاری، حسن رسولی و ابراهیم اصغرزاده برای شرکت در انتخابات مجلس از این حوزه انتخابیه، غلامحسین تکفلی که سابقه نمایندگی مجلس از مشهد در مجلس ششم را دارد نیز صبح امروز به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد و برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرد.

محمدحسین خلیلی اردکانی
محمدحسین خلیلی اردکانی را همه به دلیل پیوندهای نسبی با بیت آیت الله روح الله خاتمی می‌شناسند. این عضو هیات موسس حزب اتحاد ملت ایران در کارنامه خود سابقه نمایندگی مردم کرج در مجلس ششم شورای اسلامی را هم دارد. خلیلی اردکانی امروز با حضور در فرمانداری کرج برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

محمدرضا حیدری
محمدرضا حیدری در دولت اصلاحات مدیرکل استانداری خراسان بوده است. او صبح امروز با حضور در فرمانداری چناران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

حضور این فعال سیاسی اصلاح طلب مورد اجماع اصلاح طلبان حوزه انتخابیه‌اش است، می‌تواند موجب گرم شدن تنور رقابت‌های انتخاباتی شود. مهم‌ترین رقیب وی، دهقان نماینده کنونی مجلس است.

یدالله طاهرنژاد
یدالله طاهرنژاد این روز‌ها نقش موثری را در مناسبات حزب کارگزاران ایفا می‌کند. او که هم اینک عضو شورای مرکزی خانه احزاب است، امروز با حضور در فرمانداری چالوس برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

قدرت الله نوروزی
فرماندار اصفهان در دولت اصلاحات بوده است و هم اکنون در میان اصلاح طلبان اصفهانی از جایگاه خوبی برخودار است. نوروزی پیش از ظهر امروز با حضور در فرمانداری اصفهان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

علی اکبر شعردوست
علی اکبر شعردوست نیز در آخرین ساعات امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت و ثبت نام کرد.

شعردوست که سابقه نمایندگی مردم تبریز در مجلس ششم را در کارنامه دارد، از سال ۸۶ تا ۹۲ مسئولیت سفارت ایران در تاجیکستان را نیز عهده دار بود.

اعضای جوان حزب اتحاد
مهدی مرادی، حسین نقاشی، نسیم چالاکی، عاطفه پهلوان، نصیر عبادپور و الهام فخاری نیز از جوانان حزب اتحاد بودند که برای ورود به مجلس دهم شانس خود را آزمودند.

اصولگرایانی که در روز ششم ثبت نام کردند

مرضیه وحید دستجردی
مرضیه وحید دستجردی نخستین فرد سر‌شناسی بود که صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد. وی که لقب نخستین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران دارا است٬ در سال ۹۱ به دلیل اختلاف با رئیس جمهور وقت، از کار برکنار شد. وی همچنین در مجلس پنجم شورای اسلامی نیز سابقه نمایندگی دارد.

حمید سجادی
حمید سجادی که اولین وزیر معرفی شده از سوی احمدی نژاد برای وزارت ورزش بود که نتوانست رای اعتماد مجلس را به دست آورد برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به زودی لیست ورزشکاران ارائه می‌شود گفت: تجربه نشان داده است که افراد ورزشکار نمی‌توانند در فعالیت‌های سیاسی موفق باشند بر همین اساس ما قرار است فارغ از جناح‌بندی‌های چپ و راست لیستی جداگانه به نام لیست ورزشکاران ارائه بدهیم.

سجادی در خصوص دیگر افراد این لیست افزود: طی روزهای آینده ورزشکاران در رده‌های ملی برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند. همچنین آقای خیابانی نیز از حوزه انتخابیه کرج ثبت‌نام خواهند کرد و ما ایشان را جزو جامعه ورزش می‌دانیم.

لاله افتخاری
لاله افتخاری از جمله زنانی است که از مجلس هفتم به این سو همراه در خانه ملت حضور داشته است. وی که فرزند و همسر شهید است، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه است و در شورای همگرایی اصولگرایان مسئولیت احزاب را نیز برعهده دارد.

حجت الاسلام وحید احمدی
وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است. نماینده کنگاور در خانه ملت، صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور بار دیگر از حوزه انتخابیه کنگاور ثبت نام کرد.

پرویز داودی
پرویز داودی، استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی است٬ اما نام او تا زمانی که سمت معاونت اول در دولت نخست احمدی‌نژاد را برعهده گرفت، مطرح نبود. با این حال، داو در دولت دهم جایش را به محمدرضا رحیمی داد و از دولت احمدی‌نژاد خداحافظی کرد.

وی در گفتگویی کوتاه با ایلنا درمورد دیدارهایش با رییس دولت قبل گفت که ایشان را در جلسات مجمع تشخیص می‌بینم و برای آمدن با کسی مشورت نکرده‌ام.

محمد نبی حبینی و اسدالله بادامچیان
دو عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی ظهر امروز دست در دست یکدیگر برای ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات مجلس شدند.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه که پرونده کاری خود، سابقه شهرداری تهران را دارد، تا به امروز نتوانسته است به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور پیدا کند.

با این حال اسدالله بادامچیان دیگر عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی برخلاف نبی حبیبی چندین دوره نماینده مجلس بوده است.

فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده نوری
فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده نوری دو عضو فعال جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی هستند که صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

ابوالقاسم رئوفیان
ابوالقاسم رئوفیان از جمله فعالان سیاسی اصولگرایی است که طی سال‌های گذشته از جمله افراد نزدیک به محسن رضایی بوده است.

سخنگوی جبهه ایستادگی نیز صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران نیز گفت: برای ما لیست اصولگرایان و اصلاح طلبان مطرح نیست و هر طیفی که برنامه مدون و منسجم برای مجلس داشته باشد با ان‌ها کار خواهیم کرد زیرا حضور در مجلس نیازمند داشتن برنامه و استراتژی مشخص است

الیاس ناداران
یکی از اصولگرایان مجلس که رابطه نزدیکی بسیاری با جبهه پایداری نیز دارد.

ناداران که از مجلس هفتم تا به امروز در خانه ملت حضور دارد، در دو سال گذشته نقش بسیار محسوسی در فراخواندن اعضای دولت تدبیر و امید به مجلس داشته و از کسانی بود که در استیضاح رضا فرجی دانا علیه او نطق کرد.

این عضو جمعیت رهپویان ولایت صبح امروز با حوزه در فرمانداری تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرده است.

حجت الاسلام مجتبی ذالنوری
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذالنوری، پیش از ظهر امروز با حضور در فرمانداری قم، برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت نام کرد.

ذالنور از چهره‌های اصولگراست که در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه قم نیز کاندیدا بود و در لیست جبهه پایداری قرار داشت، اما با ۱۳۵هزار رأی و فقط با اختلاف ۱۲هزار رأی کمتر نسبت به امیرآبادی از راهیابی به مجلس بازماند.

طرفداران ذالنور معتقدند امیرآبادی در دوره قبل با استفاده از تبلیغ تک‌رأی بین آذری زبان‌های مقیم قم٬ به لیست جبهه پایداری و ائتلاف سه نفره پایبند نبوده است، هرچند خود او در این مورد به ایلنا گفته است که عضو هیج حزبی نبوده است.

صادق خلیلیان
صادق خلیلیان نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران ثبت نام کرد. پیش از این نیز تنی چند از وزرای دولت احمدی‌نژاد در انتخابات ثبت نام کرده بودند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من یک کاندیدای اصولگرا هستم و اگر آن‌ها، من را در لیست قرار دهند خوشحال می‌شوم، گفت: هنوز لیست‌های انتخاباتی مشخص نشده است و صحبت‌ها در زمینه نحوه چگونگی چینش افراد در لیست‌ها ادامه دارد. من به صورت مستقل شرکت‌کرده‌ام و با تابلوی احمدی‌نژاد در انتخابات حضور پبدا نخواهم کرد.

یحیی آل اسحاق
یحیی آل اسحاق در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی به وزارت رسید و پس از آن به کارش در بازار ادامه داد. او سال‌ها ریاست اتاق بازرگانی تهران را برعهده داشت و در سال ۹۱ نیز هوای ریاست جمهوری را برای یازدهمین دوره انتخابات جمهوری در سر می‌پرواند اما سرانجام از ادامه رقابت انصراف داد.

علی لاریجانی
علی لاریجانی عصر امروز با حضور در فرمانداری قم برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کرد.

لاریجانی در انتخابات دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کرده بود و با قرار گرفتن در لیست مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با رأی بسیار بالایی نسبت به دیگر رقبا به مجلس راه یافت.

فاطمه رهبر
فاطمه رهبر نیز از جمله کسانی بود که عصر روز پنجشنبه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

وی از مجلس هفتم به این سو نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان