تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران:

عامل افزایش کرایه تاکسی‌ها فرمانداری است/ مردم برای جلوگیری سوءاستفاده رانندگان، از پرداخت الکترونیکی استفاده کنند

قنادان گفت: فرمانداری مبلغی را مصوب می‌کند که پول خرده‌های نرخ تعیین شده، هم راننده و هم مسافر را به دردسر می‌اندازد که گاهی منجر به سوءاستفاده به بهانه نداشتن پول خرد می‌شود.
عامل افزایش کرایه تاکسی‌ها فرمانداری است/ مسافران به برچسب پشت صندلی راننده دقت کرده و مانع سوء استفاده شوند
رویداد۲۴ علیرضا قنادان، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران اظهار داشت: با توجه به اعتراضات مردمی مبنی بر گرفتن کرایه بیشتر از نرخ مصوب دو راه برای شکایت دارند؛ می‌توانند با ارسال پلاک خودرو به سامانه ۱۸۸۸ مراتب را به بازرسان ما گزارش دهند یا در همان لحظه به گشت‌های مستقر در میادین به طور حضوری مراجعه کنند.

قنادان در پاسخ به گلایه از ضعف نظارتی در حوزه تاکسیرانی افزود: ۸۰ هزار تاکسی در سطح شهر تهران مشغول به فعالیت هستند، ما نمی‌توانیم در هر خودرو یک ناظر قرار دهیم، اما مردم می‌توانند برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی تاکسی‌داران برای گرفتن کرایه بیشتر، از پرداخت الکترونیکی که به صورت برچسب در پشت صندلی راننده تعبیه شده است و با استفاده از موبایل کرایه خود را پرداخت کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران بیان کرد: متاسفانه فرمانداری مبلغی را مصوب می‌کند که پول خرده‌های حاصل از نرخ تعیین شده، هم راننده را به دردسر می‌اندازد و هم مسافران همچنین این موضوع در برخی مواقع منجر به سواستفاده گری به بهانه نداشتن پول خرد، در کرایه گیری از مسافران نیز می‌شود و باعث می‌شود که راننده کرایه بیشتری از مسافر بگیرد، چون مثلا مابقی ندارد که پرداخت کند.

قنادان گفت: مثلاً فرمانداری افزایش نرخ کرایه را ۱۲ و نیم درصد تعیین می‌کند و در اعتراض ما برای رند کردن مبالغ، می‌گوید در این صورت درصد نرخ‌ها افزایش بیش از حد خواهد داشت که غیرقانونی است، ما نیز در این خصوص نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
منبع: برنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان