تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

نامه اصلاح‌طلبان خراسانی به اسحاق جهانگیری/ استانداری خراسان وجه المصالحه گروه‌های سیاسی قرار نگیرد

بیش از صدنفر از فعالان سیاسی و مدنی جوان از اقصی نقاط استان خراسان رضوی در نامه‌ای به دکتر اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور) خواستار پیگیری و شنیدن مطالبات و توصیه‌های نخبگان این استان، پیرامون فرایند انتخاب استاندار جدید این استان شدند.

استانداری خراسان وجه المصالحه گروه های سیاسی قرار نگیرد

رویداد۲۴  مشروح این نامه، به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری
معاون اول محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
احتراما؛ به استحضارتان می‌رساند ما به عنوان جمعی از جوانان اصلاح‌طلب استان خراسان رضوی این واگویه‌ها را خطاب به حضرتعالی به عنوان بالاترین مقام اصلاح‌طلب در ساختار اجرایی کشور مرقوم کرده‌ایم و امید آن داریم که این بار توجهی به درخواست‌ها و نکات مشفقانه فرزندان دلسوز و دغدغه‌مند این مرز و بوم داشته باشید.

همچنان که مستحضر هستید، در سال‌های ۹۲ و ۹۶ جریان اصلاح‌طلبی در کشور از جمله در خراسان رضوی توان و آبروی خود را در راستای مصالح ملی برای استقرار و تداوم مسیر تدبیر و امید صرف کرد. آنچه در آخرین چهارشنبه منتهی به هردو انتخابات فوق در مشهد روی داد، خود گواهی بر این ادعاست و باز هم بدون شک مطلعید که چه بر ما رفت تا آن پیروزی و شکوه با وجود حضور دو کاندیدا از استان خراسان رضوی به وقوع پیوست.

اما پس از گذشت ۶ سال از استقرار این دولت هنوز شاهد توجه جدی به نصایح و مطالبات نخبگان، دلسوزان و کنشگران سیاسی و مدنی در این استان نبوده‌ایم.

شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولیت‌های استانی از جمله مقام استانداریِ این استان، قرار است وجه‌المصالحه دولت با برخی جریانات غیرمرتبط با شعار‌های دولت تدبیر و امید شود. برداشت ما باتوجه به تجربیات گذشته این است که در این میان نه تنها اینگونه اهداف به دست نخواهد آمد؛ بلکه تنها چیزی که در این میانه آسیب خواهد دید، اعتماد مردم سخت‌کوش و با اخلاص این دیار خواهد بود.

حال که به موجب قانون «منع به کار‌گیری بازنشستگان» به توفیق اجباری مجالی برای تغییر این رویه نامطلوب فراهم آمده است، بازهم شاهد رسیدن اخباری هستیم که نه نشانی از تدبیر دارد و نه امیدی را باقی می‌گذارد.

لازم است یادآوری کنیم ما بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی و تنها به واسطه تکالیف ملی و دینی خود همواره پای کار انقلاب و نظام به ویژه در مقاطع حساسی، چون انتخابات مختلف بوده‌ایم و اکنون نیز به دور از هرگونه سهم‌خواهی و صرفا بر اساس شعار‌های شخص ریاست محترم جمهور در ایام انتخابات، از شما انتظار داریم در جهت انتصاب استانداری از جنس تدبیر و امید، آشنا به حساسیت‌ها و مسائل، چالش‌ها و ویژگی‌های خاص استان؛ مدیری تحول آفرین با تمام توان، کوشا باشید تا در این مدت باقی مانده از عمر خدمت‌گزاری دولت آن‌هم در شرایط سخت و پیچیده امروز، دست کم شاهد ثبات و تعامل با تمامی نیرو‌های سیاسی استان که در دوره جناب آقای علیرضا رشیدیان تاحد زیادی جریان داشت، باشیم.

از این رو پیشنهاد این جمع جناب آقای مهندس قربان میرزایی است که شاخص‌های فوق‌الذکر را دارا است. امید است که باحضور ایشان درصدر جایگاه اجرایی استان، خراسان و ساکنان خسته از افراطی‌گری‌هایش روز‌های بهتری را تجربه نمایند.

درجوار مضجع شریف حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع) از خداوند متعال توفیق روزافزون جنابعالی و دولت جمهوری اسلامی ایران را مسئلت می‌کنیم؛ 

من ا... التوفیق-سیزدهم آذرماه یک‌هزار و سیصد و نود و هفت - ۱۳/۰۸/۱۳۹۷

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان