تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
جنگ لفظی رییس جمهور و وزیر خارجه سابق؛

ترامپ: تیلرسون کودن و تنبل بود/ تیلرسون: ترامپ علاقه‌ای به مطالعه ندارد و از روی غریزه تصمیم می‌گیرد

روز پنجشنبه وزیر خارجه پیشین ترامپ در اظهاراتی بی سابقه رییس جمهور آمریکا را فردی بی انضباط خواند که علاقه‌ای به مطالعه نداشته و از روی غریزه تصمیم می‌گرفته است.
«ترامپ علاقه‌ای به مطالعه ندارد و از روی غریزه تصمیم میگیرد»، «تیلرسون کودن و تنبل بود» /جنگ لفظی رییس جمهور آمریکا و وزیر خارجه سابقش
رویداد۲۴ رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین آمریکا نه ماه پس از اخراج شدن از سمتش، به افشاگری درباره دونالد ترامپ و درخواست‌های رئیس جمهور از او برای قانون‌شکنی پرداخت.

به نقل از هیل، تیلرسون در یک سخنرانی نادر اعلام کرد در زمان وزارت، اکثر اوقات مجبور بوده است با ترامپ مخالفت کند، چرا که رئیس جمهور از وی درخواست انجام اقداماتی را داشته است که غیرقانونی بوده‌اند.
 
او گفت: من بار‌ها باید به رییس جمهور می‌گفتم که بعضی چیزی‌هایی که او می‌خواهد انجام دهد غیر ممکن است چرا که خلاف قانون یا نقض یک پیمان است.
 
تیلرسون افزود مجبور بوده به ترامپ توضیح دهد که برای انجام قانونی درخواست‌ها، باید موضوع را با کنگره مطرح کرد تا بتوان قانونی را تغییر داد. وی افزود همیشه به ترامپ اعلام می‌کرده که چنانچه رئیس جمهور قصد انجام کاری به شکل مد نظر خودش را دارد، حاضر است برای آن مورد به مبارزه با کنگره بپردازد، ولی ترامپ در طول این گفتگو‌ها همواره از خود دلسردی نشان می‌داده است.
 
او ترامپ را فردی خواند که کاملا خارج از اصول بوده، علاقه‌ای به مطالعه نداشته و گزارش‌هایی که به او داده می‌شده را نمیخوانده و به جزییات بسیاری از چیز‌ها علاقه‌ای نداشته و فقط می‌گفته «این چیزی است که من به آن اعتقاد دارم. (همین است که من میگویم)»
 
تیلرسون گفت: انتظار پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را داشته است، چرا که جامعه آمریکایی از بسیاری از موضوعات اساسی دور افتاده است. وی افزود: «صادقانه به شما بگویم، برایم آزار دهنده است که از قرار معلوم مردم آمریکا می‌خواهند آن قدر کم از موضوعات باخبر شوند که تنها با ۱۲۸ حرف راضی می‌شوند.» کنایه او به توئیت‌های ترامپ بود که تنها به اندازه ۱۲۸ حرف لاتین در هر پیام منتشر می‌شود.

تیلرسون تاکید کرد که قصد انتقاد از ترامپ را ندارد، ولی برای مردم آمریکا، برای جامعه و برای شهروندان نگران است. او در ادامه با قاطعیت تاکید کرد که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دخالت داشته است.
 
او درباره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: خیلی از مردم درباره شطرنج بازی کردن صحبت می‌کنند. او (پوتین) شطرنج سه بعدی بازی می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا اینبار از خجالت وزیر امور خارجه سابقش درآمد و وی را با عباراتی بی سابقه تحقیر کرد.

او گفت: مایک پمپئو کارش را عالی انجام می‌دهد. من به او افتخار می‌کنم. خلف او، رکس تیلرسون ظرفیت روانی لازم را نداشت. او مثل یک تکه سنگ احمق بود و من با سرعتی که باید و شاید از دست او خلاص نشدم. او تنبل و کودن بود.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که پیش‌تر در زمان انتخاب تیلرسون به عنوان وزیر خارجه درباره او گفته بود: تیلرسون یکی از تجار فوق‌العاده در سطح جهان است. اما روابط این دو به سرعت رو به وخامت گذاشت. این دو بر سر کره شمالی، قطر، ایران، چین و توافق پاریس با هم اختلاف نظر داشتند.

تیلرسون در مصاحبه‌اش درباره ترامپ گفت که او به احساسات خودش بیش از واقعیت‌های بیرونی اهمیت می‌دهد و گاه به طور غریزی رفتار می‌کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان